در حوزه نظم با وجود زیرساخت های لازم تاثیرگذار خواهیم بود + گزارش تصویری

فرمانده انتظامی کشور افزود: مردم ایلام خود مقاوم بودند و مردم قهرمان این استان در همان دوران جنگ بصیر، آگاه و توانا بودند و ثابت کردند که پیرو خط امام راحل و ولایت فقیه هستند و مردم این استان ثابت کردند. وی با اشاره به اینکه مردم استان ایلام از طلایه داران پذیرایی از زائرین […]

فرمانده انتظامی کشور افزود: مردم ایلام خود مقاوم بودند و مردم قهرمان این استان در همان دوران جنگ بصیر، آگاه و توانا بودند و ثابت کردند که پیرو خط امام راحل و ولایت فقیه هستند و مردم این استان ثابت کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم استان ایلام از طلایه داران پذیرایی از زائرین ابا عبدالله(ع)، هستند، تاکید کرد: استقبال و پذیرای مردم ایلام از زوار اربعین، ما را به یاد روزهایی می اندازد که رزمندگان از این معبر و مسیر حرکت می کردند که مسیر کربلا را باز کنند و در مقابل دشمن بعثی برای دفاع از ایران اسلامی بجنگند و امروز هم ایلام معبر زوار اربعین حسینی است تا زوار به پاسداشت آن روزها در کربلا حضور پیدا کرده و زائر امام حسین(ع) باشند.

فرمانده فراجا اضافه کرد: در چنین استانی باید مسئولان خدمت شایسته داشته باشند و حق همیشگی مردم در مسیر انقلاب تا کنون و از کنون تا آینده را پاس بدارند، خوشحال هستیم که مدیران لایق و شایسته ای در استان ایلام هستند، اعضای شورای تامین کلکسیونی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و ایثارگران هستند و این به معنای این است که مسوولان فکر جهادی و عمل جهادی انجام می دهند و بدون ایستادن و گیر کردن در نظامات اداری می توانند با نظامی نهادی به مردمی انقلابی خدمت کنند.

سردار رادان عنوان کرد:استان ایلام به واسطه شاخصه ها و ویژگی های خاصی که دارد، خدمت در آن می تواند سبب ساز و بستر ساز پر کردن کوله بار برکت در دنیا و عبور در آخرت باشد، وجب به وجب این منطقه خاطره از شهدا و رزمندگان اسلام دارد .

سردار رادان در بخشی از سخنان خود با اشاره به همجوار بودن استان ایلام با کربلای معلا، اصافه کرد: در همه جای استان ایلام بوی کربلا می آید، این مردم و سرزمین افتخار دارند در هر سال به صورت یک رزمایش، گرد و خاک زائران ابا عبدالله(ع) را به چشم خود بگذارند، مدیران باید قدر زمانی که در ایلام هستند و خدمت می کنند بدانند و از این سفره ای که در این موقعیت خاص، توسط این مردم خاص به برکت آن سرزمین خاص و به رحمت حضور شهدا و رزمندگان ایجاد شده است را قدر بدانند تا کوله ای برای آخرت داشته باشند.

فرمانده انتظامی کشور بیان کرد: در میان به شهدا بودن و در افق شهدا قرار گرفتن و در مسیر شهید قدم گذاشتن توفیق الهی است و اگر عاشقانه و مخلصانه، آرامش و آسایس خود را فدای آسایش چنین مردمی کنیم که سزوار تکریم هستند، در مسیر جلب رضایت خدا قدم برداشته ایم و به واسطه این مردم رضایت خود را خواهیم داشت.

سردار رادان از فرماندهان انتظامی استان در گذشته و خصوصاسردار القاصی مهر قدردانی کرد و افزود: وقتی یک مدیر آنقدر در معنای درست خدمت قرار گرفته که مردم و مسئوان از رفتن او ناراحت می شوند، این یک افتخار است و من به واسطه این افتخار بسیار خوشحالم و این به معنای کسب معنویت خدمت است و من به واسطه کسب این معنویت توسط همرزمان خودم خوشحال هستم و همه باید دست به دست هم دهندتا ماموریت انتظامی در استان ارتقا پیدا کرده و به پیش برود.

سردار رادان فرمانده انتظامی کشور در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر همراهی با فرمانده جدید انتظامی استان با مسئولان و بهره گیری از ظرفیت های استان، گفت: این استان بایستی برای گردنکشان و قانون شکنان نا امن باشد واین استان محلی برای سلامت و زندگی بدون دغدغه مردم است و آنکسی که می خواهد دغدغه وارد زندگی مردم کند به حکم قانون مقتدرانه شکسته خواهد شد.

 

 

در ادامه این مراسم حسن بهرام نیا استاندار ایلام در سخنانی گفت: سه عنصر جمعیت، سرزمین و قدرت لازمه تشکیل هر حکومت مقتدری است که در این میان تامین امنیت پایدار بسیار تعیین کننده است و عنصر قدرت ما شهدا بودند ، شهدای والامقام همه‌ چیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند و از نظام و انقلاب و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند.

بهرام نیا، اقتدار ایران اسلامی در همه زمینه ها از جمله علوم دریایی، فضایی، بنیادی و دفاعی و سایر عرصه ها مرهون خون پاک ایثارگران دانست و افزود: یکی از مولفه های قدرت امنیت است و انجام همه امور اعم از اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و سایر حوزه ها مستلزم داشتن پیوست امنیتی است ، این امنیت با تلاش کارکنان خدوم نیروی انتظامی و سربازان ولایت حاصل می شود.

استاندار ایلام ادامه داد: دشمن در جریان اغتشاشات اخیر بسیار تلاش کردند تا با تکیه بر قومیت گرایی مردم استان را در مقابل نظام قرار دهد اما با نه بزرگ مردم استان، نقشه شوم و مهندسی شده دشمن خنثیشد و نیروی انتظامی در ایام اربعین حسینی امنیت، آسایش ، رفاه مردم و زوار اربعین حسینی را سرلوحه کار خود قرار داد.

حسن بهرام نیا تصریح کرد: افق های روشنی پیش روی استان ایلام وجود دارد که این افق ها در سایه همدلی و همراهی مردم مصداق پیدا می کند.

 

 

سردار دلاور القاصی مهر فرمانده سابق انتظامی ایلام در ادامه این مراسم از افزایش ۱۰۰ درصدی میزان کشفیات کالای قاچاق در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: مدت دو سال و نیم توفیق خدمت در سرزمینی را داشتیم که مجاوران و زائران امام حسین (ع) و عتبات عالیات در آن قدم نهاده و راهی زیارت عتبات می‌شدند، سعی و تلاش ما این بوده با حمایت ، همدلی و تعامل همه اقشار مردم و سازمان ها و دستگاه های اجرایی و شورای تامین ماموریت های محوله در راستای تامین نظم و امنیت به بهترین شکل ممکن انجام شود.

فرمانده سابق انتظامی ایلام افزود: یکی از ماموریت های محوله در استان برگزاری اربعین حسینی بوده است و ۷۰ درصد زوار با خودروی شخصی به مرز مهران مراجعه کردند، امسال اولین سالی بود که مسیرهای ارتباطی در استان دو طرفه شده بود و در سال جاری بیش از ۴۵ درصد کاهش تصادفات جاده ای در ایام اربعین ثبت شد.

سردار القاصی مهر از افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق در ایلام خبر داد و ادامه داد:همکاران پرتلاش و سربازان ولایت با سرلوحه قرار دادن تدابیر فراجا که برگرفته از منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری است به درستی اقدامات موثری‌ را در راستای تامین امنیت و نظم و جلب رضایت مردم داشتند و امسال میزان تصادفات جاده ای در ایام نوروز ۷۵ درصدی کاهش یافت و استان ایلام رتبه برتر کشور را کسب کرد.

وی با تقدیر از همکاران انتظامی در کسب موفقیت عرصه های مختلف، ابراز کرد: همه این موفقیت ها با همکاری و همراهی مردم و تعامل همه مسوولان استان حاصل شده است.

 

 

سردار جمال سلمانی فرمانده انتظامی استان ایلام از دیگر سخنرانان این مراسم بود،ایشان با بیان اینکه مردم داری سرلوحه کار مجموعه انتظامی در استان ایلام است، گفت: بهترین مسیر و راه برای انجام ماموریت های محوله، خدمتگذاری به مردم و تعامل با شهروندان است و نیروی انتظامی ایلام با دارا بودن مجموعه ای فهیم، قدرشناس،با بصیرت و متدین برای بنده فرصتی برای خدمت است و از اعتماد فرمانده انتظامی کشور بسیار سپاسگزارام که این فرصت خدمتگذاری را به بنده اعطا فرمودند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با ارائه خدمات صادقانه و با تلاش شبانه روزی در کنار همکاران در مجموعه انتظامی استان، مرزبانی و تعامل و همراهی هدفمند با رعایت شان و جایگاه سازمانی با همه مسوولان و شورای تامین استان، ابراز امیدواری کرد که وظیفه و رسالت خود را که همان تامین نظم و امنیت است به درستی انجام دهد و سرباز خوبی برای ولایت، مرئوسی خوب برای فرماندهی انتظامی کشور و خدمتگذاری خوب برای مردم شریف استان باشم.

سردار جمال سلمانی ادامه داد: تلاش در جهت جلب رضایت خدواند متعال که یکی از نشانه های آن تلاش برای جلب رضایت مردم است در راس امور قرار دارد و از این موقعیت که برای بنده به عنوان سرباز مردم شریف استان فراهم شده است خدا را شاکرم.

وی افزود: باید تلاش کرد که زیرساخت های مورد نیاز برای تسهیل در تردد زوار در ایام اربعین حسینی فراهم شود و در حوزه نظم زمانی تاثیرگذار خواهیم بود که زیرساخت های لازم فراهم شود تا بتوانیم میزبان خوبی برای زائرین اباعبدالله باشیم.

ایشان ارتباط با متنفذین و بزرگان استان، تلاش در جهت تامین نظم و انظباط در مجموعه سازمانی، حساسیت در امر آموزش در کلیه سطوح انتظامی استان، برنامه ریزی برای مقابله با اراذل و اوباشو سارقین، مقابله با قاچقچیان مواد مخدر و معتادین متجاهر از اولویت هایی مهم در مجموعه انتظامی استان عنوان کرد.

سردار سلمانی فرمانده انتظامی استان به دیانت و اعتقاد راستین مردم استان ایلام به اهل بیت علیه السلام اشاره داشت و افزود: به همین واسطه، میزان جرائم بسیار پایین است.

 

 *گزارش تصویری از: علی جعفری