هلال احمر ایلام به ۱۰ حادثه جاده ای مسافران نوروزی امدادرسانی کرد

حسین عارفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در این طرح که از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده ۱۰ نفر مصدوم، ۶ نفر به صورت سرپایی مداوا، ۲ نفر نفر خدمات پزشکی تست فشار و قند خون دریافت و ۲ نفر نیز به مراکز درمانی استان منتقل شدند. وی اظهار […]

حسین عارفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در این طرح که از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده ۱۰ نفر مصدوم، ۶ نفر به صورت سرپایی مداوا، ۲ نفر نفر خدمات پزشکی تست فشار و قند خون دریافت و ۲ نفر نیز به مراکز درمانی استان منتقل شدند.
وی اظهار کرد: همچنین در این مدت تعداد ۲۸ نفر از مسافران نوروزی در این استان به صورت اضطراری اسکان داده شدند.
به گفته وی، جمعیت هلال احمر استان ایلام به صورت ۲۴ ساعته آمادگی لازم برای امدادرسانی به هموطنان را دارد.
عارفی گفت: در طرح امداد و نجات نوروزی این جمعیت ۱۴ پست امدادی در محورهای ارتباطی این استان دایر و تا ۱۶ فروردین ماه خدمات لازم را به مسافران نوروزی ارایه می کنند.
وی همچنین از بهره مندی بیش از ۱۵۰۰ مسافر از خدمات پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر در این استان خبر داد و گفت: از این شمار هزار و ۱۰۰ نفر به پست های ثابت و ۴۳۸ نفر به پست های سیار این جمعیت مراجعه کرده اند.
به گفته وی، در این مدت بیش از ۱۱۰۰ مورد اقلام فرهنگی شامل نقشه راهنما، بروشور اطلاع رسان و سایر اقلام فرهنگی در بین مسافران توسط پست های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی هلال احمر استان توزیع شد.
وی گفت: ۳۸۲ نفر از مسافران استان نیز خدمات فضای دوستدار کودک، ۴۷۱ نفر خدمات کمپین بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)، ۳۲۵ نفر از ایستگاه های سلامت و ۲۹ نفر نیز خدمات خیمه نماز هلال احمر استان ایلام را دریافت کردند.
به گفته وی، طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از تاریخ ۲۸ اسفند ماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور توسط هلال احمر استان آغاز و به منظور خدمات رسانی مطلوب به مسافران استان ایلام، امکانات و تجهیزات لازم به کار گرفته شده است./ایرنا