خانواده های شهدا و جانبازان ایلام یک هفته فرصت اعلام خسارت سیل دارند

سلیمان رستمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به سیل اخیر خسارت این حادثه برای جانبازان بالای پنج درصد و خانواده های شهدا شامل فرزند، همسر و پدر و مادر شهدا از طریق این نهاد جبران می شود. وی با اشاره به بیمه ایثارگران توسط این نهاد توسط شرکت بیمه […]

سلیمان رستمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به سیل اخیر خسارت این حادثه برای جانبازان بالای پنج درصد و خانواده های شهدا شامل فرزند، همسر و پدر و مادر شهدا از طریق این نهاد جبران می شود.
وی با اشاره به بیمه ایثارگران توسط این نهاد توسط شرکت بیمه کوثر ادامه داد: از طریق این بیمه خسارت وارد شده به منازل جانبازان بالای پنج درصد و خانواده های شهدا تا سقف ۳۵۰ میلیون ریال و اثاثیه تا سقف ۵۰ میلیون ریال جبران می شود.
مدیرکل بنیاد شهید ایلام با بیان اینکه خانواده های ایثارگران بابت خسارت های سیل اخیر هیچگونه نگرانی نداشته باشند، اظهار کرد: اگرچه عمده خسارت های وارد شده به منازل ایثارگران جزئی است ولی علاوه بر حمایت بیمه کوثر، مابقی خسارت وارد شده به منازل ایثارگران توسط این نهاد جبران خواهد شد.
رستمیان از خانواده های معظم شهدا و جانبازان استان خواست تا برای اعلام خسارت به ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان مراجعه کنند.
به گفته وی، همچنین در بازدیدهای انجام گرفته از منازل ایثارگران در جریان سیل اخیر ۲ خانواده شهید در روستای چم شیر جابجا و زمینه اسکان آنها فراهم شد.
وی اظهار کرد: همچنین معاون تعاون این نهاد از مرکز سه شنبه به این استان عزیمت و در مدت سه روز وضعیت خسارت های سیل خانواده های معظم شهدا و جانبازان این استان را بررسی خواهد کرد.

*** اجرای ۲۰ ویژه برنامه ویژه بزرگداشت روز جانباز در ایلام
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام همچنین با اشاره به در پیش بودن روز جانباز گفت: به همین مناسبت ۲۰ ویژه برنامه مختلف در مناطق مختلف این استان برگزار می شود.
رستمیان دیدار با خانواده های جانبازان، برگزاری جنگ شادی، تجلیل از جانبازان و غیره را از مهمترین این برنامه ها عنوان کرد.
به گفته رستمیان، ۱۲ هزار جانباز در استان ایلام وجود دارد که از این شمار ۱۶۴ نفر بالای ۷۰ درصد بوده و ۳۶۰ نفر نیز زن هستند./ایرنا