کد خبر : 15829
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 - 23:49

در دومین روز ماه مبارک رمضان؛

جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند

جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند

در دومین روز ماه مبارک رمضان جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است: * امروز وظیفه‌ی حوزه‌ها از گذشته سنگین‌تر است؛ علت هم این است که نیاز و قبول بیشتر است. امروز اقبال به مفاهیم برجسته و عالی

در دومین روز ماه مبارک رمضان جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

* امروز وظیفه‌ی حوزه‌ها از گذشته سنگین‌تر است؛ علت هم این است که نیاز و قبول بیشتر است. امروز اقبال به مفاهیم برجسته و عالی دینی در جوانان دنیای اسلام و بلکه خارج از اسلام هست.
سابقاً شاید ایمان های قرص وجود داشت لکن جلوه‌ی عملی نداشت. در تهران شیخ فضل‌الله را وسط تهران بر دار کشیدند، عده‌ای هم گوشه‌وکنار اشکی ریختند اما حرکتی صورت نگرفت؛ با آنکه آن روز رضاخانی هم سر کار نبود.
حال این را مقایسه کنید با [شهادت] طلبه‌ی همدانی؛ همدان چه غوغایی شد و چه انعکاسی در ایران پیدا کرد. اگر آن جنازه‌ی مطهر در تبریز و تهران و بقیه‌ی کشور هم می‌آمد همان‌طور تشییع میشد.
حالا بعضی می گویند مردم از دین فاصله گرفته‌اند. ما که طلبه بودیم، هیچ‌وقت در هیچ شهری در هیچ جلسه‌ای، این اجتماعاتی که امروز پای منبرها مشاهده می کنید وجود نداشت؛ یک دهم این هم وجود نداشت.
وجوهاتی که امروز مردم می دهند نشان می دهد که مردم متدین هستند.
حرف های بدون معیار علمی گفته می شود، لکن روحانیت محترم است و علی‌رغم سیاه‌نمایی‌هایی که انجام می شود، واقعیت چیز دیگری است؛ این وظیفه را سنگین می کند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.