رییس دستگاه قضا برای ارائه لایحه تامین امنیت زنان قول مساعد داد

فاطمه سعیدی امروز- پنجشنبه- از پیگیری وضعیت لایحه تامین امنیت زنان در نشست مشترک اخیر نمایندگان با حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضائیه خبر داد و به نقل از وی گفت: رییسی تاکید کرد که طی دو هفته آینده اصلاحات لایحه انجام و به دولت ارائه می‌شود. عضو فراکسیون زنان مجلس شورای […]

فاطمه سعیدی امروز- پنجشنبه- از پیگیری وضعیت لایحه تامین امنیت زنان در نشست مشترک اخیر نمایندگان با حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضائیه خبر داد و به نقل از وی گفت: رییسی تاکید کرد که طی دو هفته آینده اصلاحات لایحه انجام و به دولت ارائه می‌شود.
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، افزود: انتظار می‌رود این لایحه را دولت سریع‌تر به مجلس ارائه کند و به طور قطع مجلس بررسی آن را در اولویت قرار خواهد داد.

**نگاه جدی مجلس به تعیین تکلیف لوایح و طرح های حوزه زنان
وی با تاکید بر اینکه مجلس توجه جدی به تعیین تکلیف طرح‌ها و لوایح حوزه زنان دارد، اظهار داشت: تصویب طرح تشدید مجازات اسیدپاشی، لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گواهی بر این مدعا است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با قول مساعد رئیس و مسئولان دستگاه قضا تعیین تکلیف و تصویب لایحه تامین امنیت زنان به زودی تحقق می‌یابد و نمایندگان مجلس همکاری لازم را برای تصویب آن خواهند داشت.

**تاثیر صد در صدی لایحه تامین امنیت در کاهش خشونت علیه زنان
سعیدی تاثیر لایحه تامین امنیت در کاهش خشونت علیه زنان را صد درصدی دانست و بیان کرد: با تصویب این لایحه، اتفاقات بزرگی اتفاق خواهد افتاد؛ برخی از خشونت‌ها به چشم دیده نمی‌شود بنابراین برای دیدن و شناسایی آنها به تصویب قانون نیاز است./ایرنا