۲۵۰ میلیون تومان زکات در دهلران جمع آوری شد

سید سبزوار موسوی روز پنج شنبه در گفت وگویی خبری پیش بینی کرد: تا پایان سال جاری حدود هفت میلیارد ریال زکات از کشاورزان و دامداران در سطح شهرستان دهلران جمع آوری شود. رئیس کمیته امداد تصریح کرد: زکات جمع آوری شده در مواردی مانند عمران مناطق محروم، تهیه جهیزی،, کمک معیشت، خرید و احداث […]

سید سبزوار موسوی روز پنج شنبه در گفت وگویی خبری پیش بینی کرد: تا پایان سال جاری حدود هفت میلیارد ریال زکات از کشاورزان و دامداران در سطح شهرستان دهلران جمع آوری شود.
رئیس کمیته امداد تصریح کرد: زکات جمع آوری شده در مواردی مانند عمران مناطق محروم، تهیه جهیزی،, کمک معیشت، خرید و احداث مسکن، کمک هزینه تحصیلی و دیگر موارد برای کمک به مددجویان هزینه می‌شود.
وی گفت: اهتمام عاملین و مودیان زکات شهرستان دهلران باعث شده این شهرستان طی سه سال اخیر در جایگاه نخست پرداخت زکات در استان قرار بگیرد
موسوی افزود: با توجه به احیای فریضه زکات، عمران و آبادانی و احداث مساجد و حسینیه‌ها در روستاها در حال گسترش است.
میزان پرداخت زکات دراستان ایلام و به خصوص شهرستان دهلران به عنوان یکی از قطب های زراعی منطقه هر سال افزایش بیشتری می یابد.
امام جمعه دهلران پیشتر اعلام کرد: پارسال پنج میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال وجوهات زکات در این شهرستان جمع آوری شد.
حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: این میزان زکات در سه پروژه عمرانی و در حوزه های درمان، معیشت، فرهنگی، تامین جهیزیه، مسکن و دانشجویی هزینه شد.
فرماندار دهلران هم در چند نشست به اهمیت زکات در دین مبین اسلام و آثار وبرکات آن در جامعه اشاره و تاکید کرد که در کمیته برنامه ریزی شهرستان کمک به تکمیل پروژه های عمرانی که از محل زکات شروع شده اند مد نظر خواهد بود.
وی از مدیران دستگاه ها،بخشداران و دهیاران خواست در زمینه جمع آوری زکات با ستاد زکات شهرستان نهایت همکاری را داشته باشند.
شهرستان دهلران در ۲۲۰ کیلومتری ایلام واقع است./ایرنا