گرفتن سهمیه المپیک شدنی است

تیم ملی شمشیربازی ایران در اسلحه سابر روزهای شلوغ و پر رقابتی را در سال ۹۸ برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن پیش رو دارد. نخستین حضور آنها در رقابت های جهانی اسپانیا بود که در اردیبهشت ماه با کسب مقام پنجمی برای سایبریست های ایران به پایان رسید. رقابت ها گرند پری روسیه نیز […]

تیم ملی شمشیربازی ایران در اسلحه سابر روزهای شلوغ و پر رقابتی را در سال ۹۸ برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن پیش رو دارد.
نخستین حضور آنها در رقابت های جهانی اسپانیا بود که در اردیبهشت ماه با کسب مقام پنجمی برای سایبریست های ایران به پایان رسید.
رقابت ها گرند پری روسیه نیز از سوم خرداد ماه آغاز می شود و مسابقات قهرمانی آسیا نیز از ۲۲ خردادماه به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد.
حضور در رقابت های جهانی مجارستان، الجزایر، لهستان و ایتالیا از دیگر مسابقاتی است که شمشیربازان اسلحه سابر ایران با حضور در آنها برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کنند. البته در صورت موفقیت در رقابت های قهرمانی آسیا و جهانی بوداپست، عملا آنها راه را برای گرفتن سهمیه هموار کرده اند.
«مجتبی عابدینی» که در رقابت های جهانی اسپانیا حاضر بود در مصاف با حریف فرانسوی خود از ناحیه زانو مصدوم شد. مصمم است برای مسابقات قهرمانی آسیا به آمادگی لازم برسد و به رقابت های گرند پری مسکو بیشتر از جنبه تدارکاتی نگاه می کند.
این ملی پوش المپیکی کشورمان امروز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مصدومیتم بر طرف نشده ولی در مسابقات مسکو شرکت می کنم.
وی درباره رقابت های جهانی اسپانیا نیز اظهار داشت: در این مسابقات موفق به کسب مقام پنجم شدیم که در رنکینگ جهانی ما تاثیر بسزایی داشت و امید است این روند نیز در رقابت های بعدی ادامه یابد.
ملی پوش اسلحه سابر ایران افزود: هدف ما کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در بخش تیمی است و حضور در رقابت هایی مانند جهانی اسپانیا، گرندپری مسکو یا جهانی بوداپست در افزایش رنکینگ بسیار تاثیرگذار است. البته روی کاغذ ما سهمیه المپیک را گرفته ایم.زیرا در جایگاه پنجم دنیا و نخست آسیا قرار داریم تا این هدف دور از واقعیت نباشد.
عابدینی با اشاره به حضور موثر «پیمان فخری» سرمربی تیم در رقابت های بین المللی اظهار داشت: پیمان فخری قوت قلب تیم است که با توجه به نگرش جهانی که دارد، نقش موثری در موفقیت ها ایفا می کند.
«علی پاکدامان» دیگر ملی پوش اسلحه سابر ایران نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: رقابت های گرند پری مسکو در حقیقت تدارکاتی محسوب می شود تا برای قهرمانی آسیا آماده شویم.
وی با تاکید بر اینکه رنکینگ هر کدام از شمشیربازان ایران در رقابت های مختلف متفاوت است ولی در نهایت سبب کسب سهمیه المپیک می شود، افزود: البته «مجتبی عابدینی» در رقابت های جهانی اسپانیا آسیب دید و با غیرتی که دارد در مسابقات مسکو حاضر می شود. با این حال هدف او موفقیت در آسیا است.
ملی پوش شمشیربازی ایران افزود: تمام تلاش بازیکنان کسب سهمیه است و در این راه، علاوه بر همتی که تیم اسلحه سابر دارد، «پیمان فخری» سرمربی تیم کمک شایانی ارائه می دهد.
پاکدامن درباره اینکه چرا به اردوی مشترک با کره جنوبی در روسیه پاسخ مثبت ندادند، افزود: تیم کره به دلیل مسافت زیادی که از اسپانیا محل رقابت های جهانی به کشور داشت، ترجیح داده بود که مستقیم به روسیه برود. اما برای ما بهتر بود که تمرینات خود را در تهران پیگیری کنیم.
وی با تاکید بر اینکه برای کسب مدال باید ۲۴ تا ۲۵ حریف مستقیم را از پیش رو برداشت، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۷۰ شمشیر باز از همه کشورهای دنیا که دارای سطح و کلاس جهانی هستند در رقابت های گرند پری شرکت می کنند تا کسب مدال سخت شود ولی ما همچنان اهداف خود را دنبال می کنیم./ایرنا