فرش مزیت و ظرفیت ویژه ایلام است

حیدر نعمتی در دیدار با مدیرعامل شرکت فرش ایران اظهار داشت: از آنجایی که که کیفیت فرش ایلام بالا است و در بازار مورد توجه است باید به امر توسعه و تکمیل زنجیره ارزش آن توجه ویژه شود. وی ادامه داد: زنجیره ارزش فرش به کمیت و کیفیت و کاهش قیمت تمام شده آن منجر […]

حیدر نعمتی در دیدار با مدیرعامل شرکت فرش ایران اظهار داشت: از آنجایی که که کیفیت فرش ایلام بالا است و در بازار مورد توجه است باید به امر توسعه و تکمیل زنجیره ارزش آن توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: زنجیره ارزش فرش به کمیت و کیفیت و کاهش قیمت تمام شده آن منجر می‌شود و در بحث اشتغالزایی و رونق تولید نیز حائز اهمیت است.

وی افزود: در استان ایلام چون چرخه تولید فرش به رغم وجود پشم با کیفیت کامل نیست، بازار فروش وجود ندارد و بافندگان با مشکل بیمه مواجه اند و برند خاصی که معرفی کننده فرش استان باشد، وجود نداردبه همین خاطر نیازمند متولی و توجه ویژه است.

وی تاکید کرد: ارایه تسهیلات و استفاده از ابزارهای تشویقی و بیمه ای و قانونی گام مهمی برای دستیابی به اهداف و تولید دوبرابری است.

وی خواستار فعال شدن شرکت فرش ایران، توجه به بیمه بافندگان و ایجاد بازارچه دایمی نمایشگاه فرش برای فروش فرش های تولید استان شد.

مدیرعامل شرکت فرش ایران نیز در این نشست گفت: شرکت فرش بزرگترین و با سابقه ترین شرکت سهامی دنیا در حوزه فرش با ۸۵ سال قدمت است.

مجید محمدپناه اظهار داشت: سرمایه گذاری اصلی این شرکت امسال توجه به افزایش تولید فرش و بحث آموزش است

وی ادامه داد: فرش ایلام دارای اصالت و کیفیت بسیار خوبی است و بیمه بافندگان در اولویت است.

وی افزود: با توجه به واگذاری شرکت فرش به موسسه ملل درصدد هستیم تا اصالت این هنر اصل حفظ شود.

وی اضافه کرد: زیرساخت های لازم برای توسعه فرش در ایلام نیاز است و با نگاه ویژه ای در تلاش برای افزایش تولید فرش با کیفیت استان هستیم.

اکنون ۴۸۰۰ بافنده بیمه شده در استان وجود دارد که سالانه حدود پنج هزار متر فرش تولید می کنند.

در حوزه فرش و گلیم مخلص کلان انکه ایلام دراین حوزه حرف زیادی برای گفتن دارد که مکتوم و ناگفته مانده است./ایرنا