آمریکا مرعوب استقامت مردم ایران اسلامی شده است

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه نماز عید فطر شهر ایلام اظهار داشت: ایران اسلامی با عنایت پروردگار و اهل بیت (ع)، وجود رهبریت آگاه و فهیم به مسائل روز و آینده، مردمی با بصیرت و وفادار به نظام و مسئولانی دلسوز و تلاشگر راه هرگونه هجمه و توطئه را از دشمنان […]

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه نماز عید فطر شهر ایلام اظهار داشت: ایران اسلامی با عنایت پروردگار و اهل بیت (ع)، وجود رهبریت آگاه و فهیم به مسائل روز و آینده، مردمی با بصیرت و وفادار به نظام و مسئولانی دلسوز و تلاشگر راه هرگونه هجمه و توطئه را از دشمنان انقلاب اسلامی گرفته اند.

وی با اشاره به تمایل آمریکا برای مذاکره با ایران، افزود: آمریکا سعی کرد با فشارهای اقتصادی و جنگ روانی عرضه را بر ایران تنگ و آنها را مجبور به مذاکره طبق خواسته‌ها و پیش شرط‌های خود کند اما با مقاومت مردم در برابر سختی‌ها شکست خورد و اکنون با اعزام واسطه به مسئولان ایرانی خواهان مذاکره بدون پیش شرط است.

کریمی تبار تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با آینده نگری و اشراف به مسائل و شناخت دقیقی که از آمریکا و استکبار جهانی دارند هر گونه مذاکره با آمریکا را منتفی دانستند و فرمودند آمریکا نه با تهدید و نه با تطمیع به اهداف شوم خود در قبال ایران نمی‌رسد.

وی یادآور شد: اقتدار نظامی و دفاعی ایران اسلامی در کنار استقامت مردم، درایت رهبری و همراهی مسئولان باعث شده که دشمن توان و جرأت حمله نظامی به ایران را نداشته باشد و گام به گام از مواضع خصمانه خود در قبال ایران اسلامی عقب نشینی کنند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه امام راحل در عظمت بین المللی ایران اسلامی گفت: امام عظیم الشان با انقلاب خود گفتمان جدیدی با محوریت استقامت و مبارزه با استکبار و ظلم در منطقه و جهان ایجاد کردند و کشورها و جنبش‌های آزادی خواه جهان و مسلمانان با تاسی از این گفتمان امام راه مبارزه با استکبار جهانی و مرتجعان عرب منطقه را در پیش گرفتند.

کریمی تبار تاکید کرد: مبارزه با ظلم و زیاده خواهی‌های آمریکا و حامیانش در منطقه از سوی جبهه مقاومت به رهبری ایران اسلامی موجب شکست و خروج مستشاران و نظامیان آمریکایی از منطقه با صرف بیش از هفت تریلیون دلار هزینه نظامی بود.

وی این دستاورد عظیم و مهم منطقه را حاصل استقامت و پایداری مردم و جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار برشمرد و گفت: جوامع اسلامی و کشورها و جنبش‌های آزادی خواه جهان با پایداری و ظلم ستیزی ابهت دروغین ابرقدرت‌ها را درهم شکسته‌اند.

وی به موضوع راهپیمایی روز جهانی قدس نیز اشاره کرد و افزود: روز قدس تنها به فلسطین مربوط نیست بلکه موضوعی جهان شمول برای همه کشورهای مسلمان است و امسال این روز در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا گرامی داشته شد.

پرداخت زکات فطره به نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی و نیز ایستگاه فشارخون از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای گرفتن فشارخون نمازگذاران از دیگر برنامه‌های نماز عید فطر شهر ایلام بود./ایرنا