۸۰۰میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده از سیل خوزستان پرداخت شد

محمد آلاله روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: تاکنون مبلغ ۹۷۰ میلیارد ریال خسارات ناشی از سیل وارد سامانه بانک کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی شده که از این میزان ۸۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده و مابقی آن به محض تخصیص اعتبار، به حساب کشاورزان خسارت دیده خوزستانی واریز می‌شود. […]

محمد آلاله روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: تاکنون مبلغ ۹۷۰ میلیارد ریال خسارات ناشی از سیل وارد سامانه بانک کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی شده که از این میزان ۸۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده و مابقی آن به محض تخصیص اعتبار، به حساب کشاورزان خسارت دیده خوزستانی واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت این میزان غرامت بابت خسارت به ۴۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی بوده است افزود: پرداخت خسارت به کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل خوزستان با چنین سرعتی تاکنون سابقه نداشته است.

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان پیش بینی کرد حجم خسارات وارده ناشی از سیل به اراضی کشاورزی زیرپوشش بیمه به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برسد.

آلاله بیشترین سقف پرداختی غرامت از سوی بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان سیل زده خوزستانی را ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال برای هر هکتار گندم آبی بیان کرد و افزود: البته دولت به صورت جداگانه به هر هکتار گندم آبی در خوزستان که در جریان سیل فروردین ماه امسال دچار آبگرفتگی شده است ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض می‌کند و این سقف در صورت احراز عملکرد بالا در سال زراعی گذشته، تا ۳۰ درصد قابل افزایش است.

در جریان سیلاب اخیر حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان دچار آبگرفتگی شد و حدود ۷۵۰ هزار تن گندم آماده برداشت از بین رفت.

سیل مهیب فروردین ماه امسال که دست کم در ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بوده حدود ۸۲ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی خوزستان خسارت زد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه اخیر، خواستار سرعت بخشیدن به روند پرداخت غرامت‌های سیل اخیر به کشاورزان خسارت دیده خوزستانی با هدف از سرگیری کشت تابستانه در استان شده بود./ایرنا