سالانه ٣٠ تن سبزیجات برگی در دره شهر تولید می شود

طیار فیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: وجود رودخانه سیمره باعث رونق کشاورزی در شهرستان دره شهر شده به طوری که سالانه ۲۵۰ هزار تن انواع محصول در این شهرستان تولید می شود. وی تصریح کرد: یکی از مهمترین محصولات کشاورزی شهرستان سبزیجات برگی است، امسال ١٠ هکتار از […]

طیار فیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: وجود رودخانه سیمره باعث رونق کشاورزی در شهرستان دره شهر شده به طوری که سالانه ۲۵۰ هزار تن انواع محصول در این شهرستان تولید می شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین محصولات کشاورزی شهرستان سبزیجات برگی است، امسال ١٠ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت سبزیجات برگی قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر عنوان کرد: سالیانه ٣٠ تن محصولات سبزیجات برگی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف داخلی شود.

فیلی گفت: این سبزیجات برگی شامل تره، جعفری، نعناع، تربچه، گشنیز، ریحان سبز و بنفش و شوید است.

وی تصریح کرد: شهرستان دره شهر با دارا بودن زمین های حاصلخیز، خاک مناسب و آب وهوای معتدل گرمسیری یکی از قطب های مهم کشاورزی در کشت سبزیجات برگی و خوراکی است.

این شهرستان دارای ۱۶ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت است و بیش از هشت هزار بهره برداری کشاورزی در این شهرستان مشغول به کار هستند./ایرنا