یک هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری ایلام صاحب پنل خورشیدی شدند

هادی شیرخانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از آنجایی که حداکثر ۱۰ درصد از توان برق از طریق منابع آبی تأمین و سهم تولید برق از طریق پنل‌های خورشیدی کمتر است، امیدواریم برنامه ریزی برای افزایش تولید آن صورت گیرد. وی با بیان اینکه تمام روستاهای ایلام از نعمت برق […]

هادی شیرخانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از آنجایی که حداکثر ۱۰ درصد از توان برق از طریق منابع آبی تأمین و سهم تولید برق از طریق پنل‌های خورشیدی کمتر است، امیدواریم برنامه ریزی برای افزایش تولید آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تمام روستاهای ایلام از نعمت برق برخوردارند، افزود: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش میان مصرف برق برنامه‌ها و اقدامات اساسی و راهبردی برای مدیریت استراتژیک مصرف برق در وزارت نیرو در دستور کار است که با همراهی مردم و مصرف درست برق بتوانیم گامی در جهت پیشگیری از قطع برق و عبور از پیک مصرف آن داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام تاکید کرد: این شرکت به مشترکینی که کمتر از مصرف ماه‌های قبل برق مصرف کنند تخفیف ۲۰ درصدی در اعمال بهای برق مصرفی به عنوان تشویق اعمال خواهد کرد.

شیرخانی سهم قابل توجه افزایش بار مصرفی برق را مربوط به مشترکین خانگی دانست و یادآور شد: برای خانوارهایی که از میزان مصرف مجاز بیشتر برق مصرف کنند جریمه ای تحت عنوان افزایش بار مصرفی در قبوض اعمال خواهد شد.
وی متوسط مصرف سرانه خانگی برق در کشور را سه برابر متوسط جهانی عنوان کرد و گفت: با فرهنگ سازی و بهینه کردن لوازم خانگی برقی و به ویژه به کارگیری لامپ‌های کم مصرف و استفاده مناسب از لوازم برقی در ساعت‌های کم بار بدون اینکه به رفاه مشترکین لطمه‌ای وارد آید می‌توان شاهد کاهش مصرف برق در این بخش باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام تاکید کرد: نصب کنترهای هوشمند برای ادارات، تغییر ساعت کاری ادارات و نهادها، کاهش مصرف برق صنعتی، ایستگاه‌های پمپاژ، چاه‌های کشاورزی و موارد دیگر در راستای مدیریت مصرف برق در ایام تابستان در نظر گرفته شده است.

شیرخانی افزود: هر فردی به نوبه خود باید در کاهش مصرف برق احساس مسئولیت کند و با خاموش کردن لامپ‌های اضافی، خروج شارژر از برق در مواقع غیر استفاده، عدم استفاده از کولرهای گازی، عدم استفاده از لوازم غیر ضروری برق به ویژه در ساعات اوج بار کمک کند تا کشور با بحران قطع برق مواجه نشود.

وی به مدیریت سهم استان در مصرف برق در غرب کشور اشاره و باراز امیداوری کرد با همکاری همه مردم، دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی بتوانیم امسال بدون هیچ گونه خاموشی چالش جدی قطعی برق را پشت سر بگذرانیم.

تعداد کل مشترکین برق استان ۵۸۵ هزار نفری ایلام ۲۳۰ هزار مشترک است که اکثریت آن متعلق به مشترکان خانگی است و حدود ۳۰ درصد مشترکان برق در محدوده شهرستان ایلام قرار دارند./ایرنا