جمعیت کیفری زندانیان در ایلام کاهش یافت

عبدالمجید کشوری روز چهارشنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: استفاده از تسهیلات قضائی و عفو رهبر معظم انقلاب برای زندانیان دارای شرایط، به شکل قابل توجهی از جمعیت کیفری می کاهد. وی افزود: با اجرای عفو مقام معظم رهبری مدظله العالی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تمامی محکومین نظامی استان آزاد […]

عبدالمجید کشوری روز چهارشنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: استفاده از تسهیلات قضائی و عفو رهبر معظم انقلاب برای زندانیان دارای شرایط، به شکل قابل توجهی از جمعیت کیفری می کاهد.

وی افزود: با اجرای عفو مقام معظم رهبری مدظله العالی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تمامی محکومین نظامی استان آزاد و بند نظامیان خالی شد.

مدیرکل زندان‌های ایلام بر لزوم تداوم اجرای برنامه‌های سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان تاکید کرد و یادآور شد: این مهم در تقلیل رفتارهای آسیب زای زندانیان، ثبات امنیت زندان، پیشبرد اهداف والای سازمانی و توسعه اقدامات بازپرورانه بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: ملاقات مسئولان قضائی استان با زندانیان سبب کاهش جمعیت کیفری شده و این موضوع در آزادسازی این افراد و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه مؤثر است.

کشوری اضافه کرد: بیشترین آمار زندان‌های ایلام مربوط به جرایم مواد مخدر و سرقت است که این متهمان با گذراندن دوره‌های حرفه آموزی و کار درمانی برای اغاز زندگی تازه وارد جامعه می‌شوند./ایرنا