مشکلات مردم بدون تشریقات اضافی اداری رفع شود

محمدعلی پور مختار روز جمعه در جریان بازدید از طرح های آبخیزداری صندوق توسعه ملی حوزه آبخیز فسیجان شهرستان بهار و حوزه آبخیز ایلانلو و باشقورتران کبودراهنگ گفت: نگاه تمامی مسئولان باید به حل مشکلات مردم معطوف شود و بدون توصیه، گرفتاری و مشکلاتی را که خلاف رویه و قانون نیست، حل و فصل کنند. […]

محمدعلی پور مختار روز جمعه در جریان بازدید از طرح های آبخیزداری صندوق توسعه ملی حوزه آبخیز فسیجان شهرستان بهار و حوزه آبخیز ایلانلو و باشقورتران کبودراهنگ گفت: نگاه تمامی مسئولان باید به حل مشکلات مردم معطوف شود و بدون توصیه، گرفتاری و مشکلاتی را که خلاف رویه و قانون نیست، حل و فصل کنند.

وی اضافه کرد: طرح‌های آبخیزداری که نقش بسزایی در حفظ ۲ عنصر مهم آب و خاک در کشاورزی هستند باید بیشتر تقویت و توسعه پیدا کنند تا تولید و اقتصاد شکوفا شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت افزود: منابع طبیعی یک ثروت ملی و متعلق به عموم مردم و نسل‌های آینده است بنابراین باید در حفظ و حراست از این منابع ارزشمند الهی همه آحاد مردم مشارکت کنند.
پورمختار حفظ آب و خاک را مهمترین رسالت منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به دستور رهبر معظم انقلاب نشان دهنده اهمیت موضوع آب و خاک و فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوانداری است.
وی اضافه کرد: فعالیت‌های آبخیزداری زودبازده و اثر بخش است و توجه مجلس و دولت به اجرای طرح‌های آبخیزداری و حفظ منابع پایه خاک و آب در راستای رونق تولید و اشتغال بیشتر شده است.

پورمختار تاکید کرد: این قبیل کارها باید با جدیت پیگیری و توسعه پیدا کند تا اقتصاد و کشاورزی رونق بیشتری بگیرد.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات آبخیزداری علاوه بر حفظ آب در حفظ خاک به عنوان یک منبع ارزشمند تاثیر مثبت دارد.
پورمختار ادامه داد: ایجاد سیل بندها و سازه های آبخیزداری یک علم مدیریتی و بسیار ضروری و اولویت دار است و منابع طبیعی باید با جدیت و تلاش مضاعف این قبیل کارهای مفید را تقویت کند تا در روستاها امید به زندگی و شور اشتیاق مردم به فعالیت‌های تولیدی و کشاورزی شتاب بیشتری بگیرد.
وی اظهار داشت: کنترل سیلاب و طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری به خصوص باید در سرشاخه ها و ارتفاعات بالا دست که قابلیت کنترل رواناب‌های بیشتری وجود دارد گسترش یابد و کارهای اینچنینی در همه سطوح باید توسعه داشته باشد.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی بر توجه به مقوله امید بخشی به مردم، نگاه خوش بینانه به آینده و شناخت صحنه تبلیغاتی دشمن برای حل مشکلات مردم با توجه به بیانه گام دوم انقلاب تاکید کرد.‌
پورمختار ادامه داد: یکی از کارهای مهم در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری این است که مردم را برای تشکیل تعاونی‌های فرا گیر منابع طبیعی سوق داده و از توان، ظرفیت و دانش بومی و محلی برای حفظ منابع طبیعی و جلب مشارکت حداکثری مردم برای کارهای عام المنفعه نظیر طرح‌های آبخیزداری نهایت استفاده را به عمل آورد.

گفتنی است در این بازدید چهار ساعته که با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان برگزار شد، روند پیشرفت طرح های آبخیزداری صندوق توسعه ملی و مشکلات مردم ساکن در حوزه‌های آبخیز مورد بررسی قرار گرفت./ایرنا