۲۶۳ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

روح الله غلامی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر دلاری ۳۵ درصد و از نظر وزنی ۵۰ درصد رشد داشته است. وی افزود: عمده این کالاها شامل محصولات پلاستیکی، لوازم یدکی کارخانجات، مصالح ساختمانی، سرامیک، تره بار، شیشه و کولر […]

روح الله غلامی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر دلاری ۳۵ درصد و از نظر وزنی ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: عمده این کالاها شامل محصولات پلاستیکی، لوازم یدکی کارخانجات، مصالح ساختمانی، سرامیک، تره بار، شیشه و کولر است.

سرپرست گمرکات استان ایلام یادآور شد: این اداره کل در زمینه مبارزه با قاچاق کالا خوب عمل کرده و با تشکیل ۲۹ پرونده قضایی رشد ۳۱۴ درصدی داشته است.

غلامی با بیان اینکه سه هزار نفر در مرز مهران مشغول به کار هستند، گفت: گمرکات استان بشدت از خروج کالاهای اساسی در پایانه مسافربری مرز مهران جلوگیری کرده و در صورت مشاهده، مسئول کاروان ها به مراجع قضایی معرفی می شوند.

خروجی بین المللی و گمرک مرزی مهران به عنوان نزدیک ترین مرز تجاری ایران به بغداد و عتبات شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.
روزانه به طور متوسط ۶۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود./ایرنا