عقیق و ارغوان، جایگزین جشنواره ملی رضوی در ایلام شد

یونس قیطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: با توجه به شرایط ویژه ایلام در تردد زائران اربعین حسینی این کنگره امسال برای نخستین بار به عنوان جایگزین جشنواره ملی رضوی در مرکز این استان برگزار خواهد شد. وی با ذکر اینکه این برنامه با مشارکت بنیاد بین المللی امام رضا […]

یونس قیطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: با توجه به شرایط ویژه ایلام در تردد زائران اربعین حسینی این کنگره امسال برای نخستین بار به عنوان جایگزین جشنواره ملی رضوی در مرکز این استان برگزار خواهد شد.

وی با ذکر اینکه این برنامه با مشارکت بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برگزار خواهد شد، تاکید کرد: تمامی اقوام ایرانی و با هر زبانی می توانند با ارسال اثر به دبیرخانه این کنگره در این همایش ملی شرکت کنند.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره ملی عقیق و ارغوان را پایان مردادماه عنوان کرد و گفت: آیین اختتامیه این کنگره و اعلام برگزیدگان دهه اول مهرماه در مرکز این استان برگزار خواهد شد.

قیطانی از علاقه مندان به شرکت در این کنگره خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ارسال اثر به طریق تارنمای شمس توس به نشانی ilam.shamstoos.ir و یا portal.shamstoos.ir مراجعه نمایند.

جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با موضوع های مختلف فرهنگی، هنری و علمی همه ساله دهه کرامت از میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) با هدف توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در سراسر کشور برگزار و ۱۰ سال متوالی استان ایلام میزبان این جشنواره بوده است.
برگزاری این جشنواره در استان ایلام از سال ۸۷ آغاز شد و تاکنون بصورت متوالی همه ساله در رشته های مختلف پیامک رضوی، تحقیق و پژوهش با موضوع رضوی و سفرنامه و خاطره نویسی دهه کرامت برگزار شده است.
هفتمین جشنواره رضوی با موضوع خاطره نویسی پارسال در استان ایلام برگزار و در مجموع بیش از ۶۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

این جشنواره امسال با موضوع شعر ویژه اربعین حسینی به میزبانی استان ایلام برگزار خواهد شد./ایرنا