ایلام از استان های پیشتاز در مقابله با بیابان زایی است

قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور با اشاره به اجرای بیش از ۶۰ هزار هکتار جنگل‌کاری در استان گفت: کارهای بسیار خوبی در حوزه‌ی بیابان زدایی و جنگل‌کاری در استان صورت پذیرفته که در کشور کم نظیر است. وی ادامه داد: سال گذشته ۱۳ هزار هکتار و در مجموع […]

قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور با اشاره به اجرای بیش از ۶۰ هزار هکتار جنگل‌کاری در استان گفت: کارهای بسیار خوبی در حوزه‌ی بیابان زدایی و جنگل‌کاری در استان صورت پذیرفته که در کشور کم نظیر است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۳ هزار هکتار و در مجموع بیش از ۶۰ هزار هکتار جنگل کاری در استان صورت گرفته است و این یک رکود بسیار خوب در کشور است.

استاندار ایلام

یادآور شد: در پیوست هر طرح و پروژه‌ای یک پیوست زیست محیطی همواره خمورد تاکید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در استان تاکید بسیار زیادی در بحث آبخیزداری و جنگل کاری و فعالیت های زیست محیطی صورت گرفته و این مهم با اقبال عمومی نیز مواجه شده است.

** ایلام یک الگوی مناسب در عرصه جنگل کاری کشور است

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز گفت: ایلام یک الگوی مناسب در عرصه بیابان زدایی و جنگل کاری کشور است. خلیل آقایی افزود: حفظ پوشش گیاهی و توسعه آن اصلی ترین کار سازمان جنگل‌ها است و نسل حاضر و آینده از ثمرات آن بهره می‌برد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از مباحث عمده اجتماعی، تقویت مشارکت مردم در فعالیت‌های مختلف عمرانی و توسعه‌ای است، افزود: در همین راستا طرحی داریم تا از تمام ظرفیت تشکل‌ها و تعاونی‌های مردمی در پروژه‌های منابع طبیعی استفاده کنیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها همچنین به اهمیت ناحیه رویشی از نظر تنوع زیستی، منابع آب و خاک و نقش آن در اقتصاد ملی اشاره کرد و اعلام کرد: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سال جاری برنامه ویژه‌ای برای حفظ و توسعه ناحیه رویشی زاگرس در ۱۱ استان دارد.

** استاندار: بیانیه گام دوم انقلاب کشور را به سمت پیشرفت هدایت می کند استاندار ایلام گفت: بیانیه گام دوم انقلاب و راهبردهای آنکه طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شده کشور را به شکوفایی و پیشرفت روزافزون هدایت و دستگاه های اجرایی نیز موظف به حمایت از اجرای طرح های مرتبط با تحقق این بیانیه هستند.

قاسم سلیمانی دشتکی عصر دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام افزود: گام دوم انقلاب که از طرف مقام معظم رهبری صادر شد، پایه و اساس حرکت و ادامه انقلاب است و برای تداوم انقلاب لازم است در این راستا اقدام عملی صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به آغاز فصل اوقات فراغت دانش آموزان گفت: برای تقویت و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، آموزش و پرورش دارای امکانات خوبی است اما در این راستا می توان از امکانات موجود و توان سایر ادارات که با موضوع مرتبط هستند استفاده کرد.

وی در بخش دیگری با تقدیر از مشارکت افراد خیر در مدرسه سازی گفت: خیران بازوی کارآمد و توانمندی برای آموزش و پرورش هستند و خدمات زیادی به دستگاه تعلیم و تربیت کشور و استان داشتند.

استاندار ایلام همچنین در خصوص املاک مازاد و بلااستفاده آموزش و پرورش منطقه چوار گفت: تصمیم گیری در راستای اجرای بند ۴ ماده ۱۳ قانون شورای آموزش و پرورش باید منطبق با قانون باشد و هر اقدامی در این خصوص تا جایی که قانون اجازه دهد از نظر شورای آموزش و پرورش معنی ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب گفت: لزوم تشریح و تفهیم هرچه بیشتر بیانه در میان آحاد مردم بویژه دستگاه های اجرایی احساس می شود و چنانچه دستگاه های دولتی جهت آموزش نیاز به محتوی آموزشی داشته باشند این سازمان آمادگی تولید محتوی را دارد.

اسفندیار رستم زاد از برنامه ریزی این سازمان برای اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد و گفت: در این زمینه فصل تابستان امسال نیز پایگاه های اوقات فراغت برای دانش آموزان دایر و برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و ورزشی برای آنان اجرا خواهد شد.

بیش از ۹۰ هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند./ایرنا