کمیسیون انرژی مجلس با وزیر نفت اختلاف نظر ندارد

جلال میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: نمایندگانی که مشغول تخریب وزیر نفت هستند به اخبار محرمانه و مذاکرات رئیس جمهوری و وزرا دسترسی دارند و هر گونه اختلاف‌نظر در دولت بین رئیس جمهوری و وزیران را به عنوان داده در نظر گرفته و با تجزیه و تحلیل […]

جلال میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: نمایندگانی که مشغول تخریب وزیر نفت هستند به اخبار محرمانه و مذاکرات رئیس جمهوری و وزرا دسترسی دارند و هر گونه اختلاف‌نظر در دولت بین رئیس جمهوری و وزیران را به عنوان داده در نظر گرفته و با تجزیه و تحلیل روی آن، هر آنچه که دوست دارند را به جامعه القا می‌کنند.

وی تاکید کرد: اختلاف‌نظر نه در راهبردها بلکه در روش‌ها بین وزیران، نمایندگان و رئیس جمهوری امری طبیعی است.

وی آرزوی برخی از نمایندگان را خداحافظی زنگنه از وزارت نفت عنوان کرد و افزود: پیش از این نیز تعداد محدودی از نمایندگان مانند آقای ابوترابی و همفکرانشان در مجلس سوالاتی را از وزیر نفت پرسیدند و زمانی که از این مسیر برای تضعیف وزیر نفت ناامید شدند در نامه‌ای به سران قوا درخواست برخورد با زنگنه را داشتند.

میرزایی با اشاره به اینکه نتیجه مورد نظر از سوی این افراد حاصل نشد، ادامه داد: برای حذف زنگنه از وزارت نفت، اعلام کردند که وی در راستای جنگ اقتصادی عمل نمی‌کند. صحبت‌هایی که اکنون مطرح می‌شود نیز در ادامه سناریوی تضعیف وزارت نفت و بیژن زنگنه است.

وی سیاست این افراد را سیاست «تفرقه بنداز و حکومت کن» دانست و گفت: دوست دارند زنگنه محتاط و جدی در راس ورزارت نفت نباشد و فردی جایگزین شود که بتوانند منافع خود را از این طریق پیش ببرند و از هر فرصت و خبری نیز برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم که دولتمردان و به ویژه آقای رئیس جمهوری با هوشمندی در برابر این افراد بایستد.

بیژن زنگنه این روزها با حملاتی روبروست که بیش از آنکه معطوف به عملکردش در وزارت نفت باشد، به مقاومت وی در مورد شیوه فروش نفت در دوران تحریم و کوتاه کردن دست واسطه‌ها باز می‌گردد. امری که اجازه تحقق رویای بابک زنجانی‌ها برای بازگشت به نفت را نمی‌دهد.

اگرچه عملکرد بیژن زنگنه در وزارت نفت موافقان پر و پاقرصی دارد اما مخالفان اندک و انگشت‌شمار وی نیز در مجلس بیکار نبوده‌اند و هر روز بهانه و شایعه‌ای جدید را مطرح می‌کنند.

چند ماه قبل بود که یکی از نمایندگان از اختلاف نظر زنگنه و ظریف در حوزه دیپلماسی خارجی خبر داده بود و گفته بود که وزیر خارجه منتقد کم‌کاری وزیر نفت در این زمینه است و حتی استعفای وزیر خارجه در آن زمان را نیز به این اختلاف نسبت داده بود. شایعه‌ای که به سرعت تکذیب شد اما این پایان ماجرای این نماینده با شیخ‌الوزرا نبود.

یک ماه بعد از انتشار و تکذیب این خبر، دوباره ابوترابی به سراغ زنگنه آمد اما این بار اتهام مالی را متوجه وی کرد. ابوترابی گفت که در دفتر وزیر نفت ۳ دستگاه کارت‌خوان و مقدار زیادی طلا و دلار کشف شده و این امر اختلاف وزیر نفت و اطلاعات را در هیات دولت به دنبال داشته است. این بار هم ادعای این نماینده مجلس از سوی وزارت اطلاعات تکذیب شد.

اما گویی این نماینده خستگی‌ناپذیر در اتهام‌زنی به وزیر نفت دست‌بردار نیست. ابوترابی دیروز پا را فراتر گذاشت و این بار اختلاف زنگنه را نه محدود با یکی از وزرا بلکه با خود رئیس جمهور عنوان کرد و همانگونه که انتظار می‌رفت این موضوع نیز توسط سخنگوی دولت تکذیب شد. ربیعی در نخستین نشست خبری خود با رسانه‌ها زنگنه را یکی از کلیدی‌ترین وزرای دولت عنوان کرد.

سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا این نماینده و همفکران قبلی آن تا این حد به دنبال حذف زنگنه از راس وزارت نفت هستند./ایرنا