ظرفیت های اقتصادی ایران برای بازرگانان عراقی تبیین شود

حیدر نعمتی در دیدار با کاردار اقتصادی ایران در نجف در محل اتاق بازرگانی استان ایلام اظهار داشت: ظرفیت های اقتصادی استان ایلام از قبیل گردشگری، تجارت، بازرگانی، صنعت و معدن، کشاورزی، دامپروری و … برای کشور عراق قابل توجه است. وی ادامه داد: مدیریت ارشد و تیم اقتصادی استان حامی و پشتیبان فعالیت های […]

حیدر نعمتی در دیدار با کاردار اقتصادی ایران در نجف در محل اتاق بازرگانی استان ایلام اظهار داشت: ظرفیت های اقتصادی استان ایلام از قبیل گردشگری، تجارت، بازرگانی، صنعت و معدن، کشاورزی، دامپروری و … برای کشور عراق قابل توجه است.

وی ادامه داد: مدیریت ارشد و تیم اقتصادی استان حامی و پشتیبان فعالیت های اقتصادی با کشور عراق و توسعه صادرات و همکاری مشترک است.

معاون اقتصادی استاندار ایلام افزود: اکنون ۱۴ شهرک صنعتی، پتروشیمی، گاز، توریسم درمانی و گردشگری جذاب از ظرفیت های ویژه استان ایلام برای توسعه اقتصادی با کشور عراق هستند.

نعمتی گفت: باید تلاش کنیم فعالیت های اقتصادی با کشور عراق گسترش یابد زیرا توسعه صادرات غیر نفتی با کشور عراق موجب ارزآوری، بهبود فضای کسب و کار و اشتغال می شود.

وی خواستار همکاری مستمر فعالیت کاردار ایران در نجف برای معرفی بیشتر ظرفیت های اقتصادی استان به تجار و بازرگانان کشور عراق شد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی مهران با توجه به فراهم شدن زیرساخت ها آماده جذب سرمایه گذاران عراقی در مهران است و از حضور و فعالیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان ایلام استقبال می کنیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و کشاورزی استان ایلام نیز در این نشست گفت: ظرفیت های مرز بین المللی مهران منحصر به فرد است.

شعبان فروتن اظهار داشت: مرز مهران کانون صادرات به کشور عراق مبدل شده و حجم زیادی کالا و مسافر از طریق این مرز به کشور عراق تردد دارند.

وی خواستار صدور ویزای متعدد کنسولگری برای تجار و بازرگانان استان شد و گفت: برای بازاریابی و توسعه تجارت در کشور عراق صدور ویزای متعدد ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی ایلام افزود: آماده همکاری گسترده برای انجام کارهای مشترک با کشور عراق هستیم و امیدواریم تداوم این همکاری ها منجر به رونق اقتصادی شود.

سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار کالا از طریق مرز مهران به کشور عراق صادر شد.

مرز بین المللی مهران به دلیل برخورداری از امنیت کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پر تردد کشور است./ایرنا