افزایش مشارکت مردمی در انتخابات، مشروعیت نظام اسلامی را افزایش می دهد

«سید کمال سجادی» در مورد برخی پیش بینی ها از کمرنگ شدن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: نمی توان گفت پیش بینی حضور کمرنگ مردم در انتخابات پیش بینی درستی است زیرا برخی آرزو پروری می کنند و تصور می کنند که به دلیل مشکلاتی که مردم دارند ممکن است مشارکتی نداشته باشند.  سخنگو […]

«سید کمال سجادی» در مورد برخی پیش بینی ها از کمرنگ شدن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: نمی توان گفت پیش بینی حضور کمرنگ مردم در انتخابات پیش بینی درستی است زیرا برخی آرزو پروری می کنند و تصور می کنند که به دلیل مشکلاتی که مردم دارند ممکن است مشارکتی نداشته باشند.

 سخنگو جیهه پیروان خط امام و رهبری افزود: شاهد این تصور غلط آنها پیش بینی هایی بود که در مورد عدم حضور مردم در ۲۲ بهمن بود که حضور و مشارکت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد که حضور مردم پررنگ تر از سالهای قبل است.

 سجادی اظهار کرد: مردم ما نشان دادند که به نظام اسلامی و رهبر انقلاب علاقمند هستند و تمایل دارند در سرنوشت سیاسی کشورشان مشارکت کنند و یکی از مواردی که می توانند نظرات خود را اعلام کنند پای صندوق های رای است و به همین جهت این فرصت را از دست نمی دهند.

 این فعال اصولگرا ادامه داد: اگر تاریخ مشارکت مردم در ریاست جمهوری را در نظر بگیریم می بینیم که این آمار کاهش نداشته و رو به افرایش بوده است مشارکت مردم در انتخابات در ایران قابل مقایسه با بهترین مشارکت در کشورهای غربی است.

 سجادی اظهار کرد: کشورهای غربی با بحران مشروعیت مواجه هستند اما ما از این بعد قوی تر هستیم یعنی دموکراسی نهادینه شده در جمهوری اسلامی وجود دارد و مردم می دانند و مختار هستند که بیایند و نظر خود را پای صندوق های رای ارایه کنند.

 وی تصریح کرد: افزایش مشارکت مردم نرخ مشروعیت نظام را بالا می برد برای افزایش مشارکت باید به خواسته اساسی مردم پاسخ دهیم. نمایندگان در تهران و شهرستانها باید از دادن وعده های پوچ و توخالی که از عهده مجلس بر نمی آید بپرهیزند زیرا مردم وعده ها را باور نمی کنند.

 سخنگو جیهه پیروان خط امام و رهبری گفت: خواسته های مردم معیشت، اشتغال، اقتصاد و داشتن وضعیت معیشتی مطلوب است و پرداختن به نظریه اقتصاد مقاومتی است.

 وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی امروزه در نظام اقتصادی کشور ژاپن اجرا می شود، گفت: در صدر این موضوع در اقتصاد این کشور حمایت از تولید داخلی است که مورد تاکید رهبر انقلاب است و این شعار سال است.

 سجادی اظهار کرد: مجلس دو وظیفه دارد یکی تدوین قانون و دیگری اجرا و نظارت بر قانون است و این حق را قانگذار به مجلس داده است تا با ابزارهایی که دارد نظارت بر روند اجرای قانون داشته باشد.

 وی گفت: نظارت بر سایر دستگاهها باید به نحوی باشد که مردم برای مشارکت در انتخابات امیدوار باشند./خبرگزاری شبستان