تاریخ انتشار : جمعه 22 شهریور 1398 - 20:20

پوتین و روحانی دیداری دوجانبه در ترکیه خواهند داشت

پوتین و روحانی دیداری دوجانبه در ترکیه خواهند داشت

دمیتری پسکوف توضیح داد: دوشنبه هفته آینده نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه برای بررسی اوضاع در سوریه در قالب فرمت آستانه برگزار میشود. دور پنجم نشست سران آستانه قرار است روز دوشنبه در کاخ چانکایای آنکارا پایتخت ترکیه برگزار شود. سران ایران، روسیه و ترکیه ۲۵ بهمن ماه پارسال برای چهارمین بار

دمیتری پسکوف توضیح داد: دوشنبه هفته آینده نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه برای بررسی اوضاع در سوریه در قالب فرمت آستانه برگزار میشود.

دور پنجم نشست سران آستانه قرار است روز دوشنبه در کاخ چانکایای آنکارا پایتخت ترکیه برگزار شود.

سران ایران، روسیه و ترکیه ۲۵ بهمن ماه پارسال برای چهارمین بار با یکدیگر در سوچی دیدار کردند و تعهد بر حفظ تمامیت ارضی و حق حاکمیت و یکپارچگی سوریه اصلی ترین و مهم ترین دستاورد این نشست در شهر بندری سوچی روسیه در ساحل دریای سیاه بود.

نخستین نشست سران آستانه آذرماه سال ۹۶ در سوچی، دومین دور بهار در آنکارا و دور سوم پاییز پارسال به میزبانی تهران برگزار شده بود.

مذاکرات سران آستانه در راستای حل وفصل بحران در سوریه برگزار می شود و ثمرات زیادی در کاهش تنش در این کشور، از بین رفتن گروه های تروریستی از جمله داعش، بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان و آغاز روند بازسازی در این کشور داشته است.
سوریه پس از خروج آمریکا، تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه، بررسی آخرین تحولات در شمال سوریه و نحوه کمک های بشردوستانه به مردم سوریه از جمله مهمترین موارد مذاکره در نشست اخیر سران تروئیکای آستانه بود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.