۱۵ هزار ایلامی در بخش تعاون شاغل هستند

شکراله شیرخانی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: استان ایلام دارای سه هزار و ۱۹۹ تعاونی است که در صورت فعالیت تمامی این واحدها زمینه اشتغال ۲۵ هزار و ۸۴۱ نفر فراهم می شود. وی یادآور شد: از مجموع سه هزار و ۱۹۹ تعاونی ثبت شده در استان یک هزار و ۹۴۳ تعاونی […]

شکراله شیرخانی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: استان ایلام دارای سه هزار و ۱۹۹ تعاونی است که در صورت فعالیت تمامی این واحدها زمینه اشتغال ۲۵ هزار و ۸۴۱ نفر فراهم می شود.
وی یادآور شد: از مجموع سه هزار و ۱۹۹ تعاونی ثبت شده در استان یک هزار و ۹۴۳ تعاونی فعال است و هم اکنون در این واحدها ۱۵ هزار و ۶۰۳ نفر مشغول فعالیت هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اضافه کرد: در بخش تعاون و طی سه ماهه نخست امسال ۱۵ تعاونی مورد بازرسی مالی و حسابرسی قرار گرفته است.
شیرخانی تاکید کرد: همچنین ۲۱ درصد تعاونی ها نیز با مدیریت بانوان در حال فعالیت هستند که این ظرفیت نشان از حضور اثربخش و اشتغال بانوان در استان ایلام دارد.
وی اضافه کرد: یک هزار و ۲۵۶ تعاونی غیرفعال در استان ایلام وجود دارد و اگر از این ظرفیت استفاده شود زمینه اشتغال ۱۰ هزار و ۲۳۸ شهروند ایلامی فراهم می شود.
وی در خصوص مشاغل خانگی گفت: سال گذشته ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح مشاغل خانگی به استان اختصاص یافت که تاکنون از این میزان ۱۴۰ میلیارد ریال به بیش از ۲ هزار و ۳۵۰ متقاضی پرداخت شده است./ایرنا