پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با موضــوع برنامه ریزی بر پایه سناریو

این تغییر امروزه ضروری است، زیرا کسانی که می خواهند از مزایای سناریونگاری (برنامه ریزی بر پایه سناربو) در عرصه هنرهشتم بهره ببرند قبل از هر چیز باید بدانند و یاد بگیرند که چگونه می توان از این پتانسیل عظیم بالقوه و حتی بالفعل برای تغییر و توانمدسازی خود و روابط عمومی و در یک […]

این تغییر امروزه ضروری است، زیرا کسانی که می خواهند از مزایای سناریونگاری (برنامه ریزی بر پایه سناربو) در عرصه هنرهشتم بهره ببرند قبل از هر چیز باید بدانند و یاد بگیرند که چگونه می توان از این پتانسیل عظیم بالقوه و حتی بالفعل برای تغییر و توانمدسازی خود و روابط عمومی و در یک کلام، سعادتمندی جامعه استفاده کنند.

*برنامه ریزی بر پایه سناریو چیست؟
“برنامه ریزی بر پایه سناریو روشی منظم و منضبط است که از آن برای کشف نیروهای پیشران کلیدی در متن تغییرات شتابان، پیچیدگیهای فوق العاده و عدم قطعیت های متعدد استفاده می شود. از طریق این روش، رهبران و مدیران با نگاه به رویدادهای غیر منتظره در آینده و درک عمیق پیامدهای احتمالی آنها، چندین داستان یا روایت متمایز درباره آینده های ممکن را کشف و “تعریف” می کنند.
این سناریوها ابزاری برای نظم بخشیدن به بینشها و استنباط های رهبران و مدیران هستند. مقصود از تعریف سناریوها انتخاب فقط یک آینده مرجح و آرزوی به حقیقت پیوستن آن و یا پیدا کردن محتمل ترین آینده و سعی در تطبیق با آن نیست، بلکه قصد اصلی برنامه ریزی بر پایه سناریو، اتخاذ تصمیم هایی استراتژیک است که برای “همه آینده های ممکن” به اندازه کافی خردمندانه و پابرجا باشند.
اگر هنگام تدوین سناریوها تفکر جدی صورت بگیرد، آنگاه اصلا مهم نیست که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، زیرا دولت، شرکت یا سازمان در مقابل “هر اتفاقی” آماده است و می تواند بر مسیر اتفاقات آینده تاثیر گذار باشد. در برنامه ریزی برپایه سناریو تلاش می شود بر اساس فهم دلالت های انتخابهای امروز، راههای اثرگذاری بر پیامدهای آتی این انتخابها در آینده کشف شوند.”

*برنامه ریزی سناریو در روابط عمومی
سناریوها در حوزه برنامه ریزی روابط عمومی، مجموعه ای از مفروضاتی هستند که شیوه هایی را که ممکن است در آینده تغییر و رشد کند، بررسی می کند. آنها ساختاری را برای پیش بینی نیازهای بالقوه و همچنین گزینه های احتمالی سیاست های آینده ارائه می دهند.
با تجزیه و تحلیل تغییرات و پیچیدگیهای فوق العاده و عدم قطعیت های متعدد و درک عمیق پیامدهای احتمالی آنها، ذینفعان می توانند بهتر درک کنند که چگونه این نیروها به طور بالقوه بر مقیاس کلی توسعه در روابط عمومی و تثیت جایگاه حرفه ای آن در حوزه های مختلف سازمانی، اجتماعی و اقتصادی تاثیر می گذارد.
راههای بسیاری برای اجرای برنامه ریزی سناریو وجود دارد، اما چند عنصر کلیدی وجود دارد که باید در همه موارد در نظر گرفته شود:
• استفاده از سناریوها برای مقایسه و تحلیل تعاملات بین عوامل متعدد.
• تجزیه و تحلیل نحوه استفاده از سناریوهای مختلف که می تواند بر آینده روابط عمومی تاثیر بگذارد.
• شناسایی استراتژیهای احتمالی که منجر به دستیابی به عناصر مورد نظر در شرایط آینده مورد بررسی قرار می گیرد.
• مشارکت شاغلان روابط عمومی در طول فرایند.

*محورهای اصلی کنفرانس
چه موضوعاتی مورد بررسی قرار می گیرد؟
این کنفرانس که با حضور سخنرانان کلیدی انجام می شود، به شرکت کنندگان این فرصت را می دهد تا از یک رویداد الهام بخش و تعاملی به منظور افزایش مهارت های خود استفاده کنند. دبیرخانه کنفرانس، فراخوان مقاله خود را مبنی بر ارایه مقالات تحقیقی و علمی در موضوعات و محورهای زیر اعلام می نماید:
سناریونگاری به مثابه ابزار آیندهاندیشی؛ مفاهیم و موضوعات کلیدی
روابط عمومی و برنامه ریزی بر پایه سناریو
انواع، ویژگیها و کاربردهای برنامه ریزی بر پایه سناریو در روابط عمومی
سناریونویسی و مدیریت استراتژیک در روابط عمومی
روشهای جدید با استفاده از سناریوها و شبیه سازیها؛ جایگاه و نقش روابط عمومی
آموزش در روابط عمومی: سناریوها، معیارها، منابع، خلاقیت و نوآوری
مدیرت بحران؛ برنامه ریزی سناریو – حفاظت از سازمان در برابر یک جهان نامشخص
سناریونگاری در روابط عمومی: انقلاب اطلاعاتی، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی
اهداف و نتایج کوتاه مدت (OKR) در سناریونگاری با تاکید بر روابط عمومی
رابطه محتوا (پیام) با سناریونگاری در روابط عمومی
رویکرد برنامه ریزی سناریو و راهنمایی های عملی برای آینده روابط عمومی
نمونه های موردی؛ سناریونگاری در روابط عمومی

*برنامه های کنفرانس چیست؟
برنامه دو روزه کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران بشرح زیر می باشد:
ـ ارائه سخنرانی های کلیدی
– برگزاری کارگاههای آموزشی
ـ برنامه های رقابتی
ـ انتشار کتاب و لوح فشرده مجموعه مقالات کنفرانس
ـ انتشار ویژه نامه کنفرانس
ـ ارایه گواهی نامه معتبر شرکت در کنفرانس و گواهی مهارت حرفه ای

شرکت در این دوره ها که با مطالعات موردی و نمونه هایی از ایران و جهان همراه است شاغلان روابط عمومی را قادر می سازد که بتوانند:
۱٫ بهترین روش ها را به اشتراک بگذارند.
۲٫ تفکر مدیریتی شرکت کنندگان را به چالش بکشند.
۳٫ به اهداف و مقاصد سازمان/ شرکت دست یابند.

*فراخوان ثبت نام
موسسه کارگزار روابط عمومی در نظر دارد در مهرماه ۱۳۹۷، پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران را برگزار نماید. محل برگزاری کنفرانس، تهران خواهد بود و برنامه های علمی و اجرایی کنفرانس بوسیله کمیته علمی، مدیران و مجموعه ای از کارشناسان روابط عمومی پشتیبانی خواهد شد.
به منظور برنامه ریزی بهینه جهت برگزاری کنفرانس، علاقه مندان جهت حضور نسبت به ثبت نام خود در مهلت تعیین شده اقدام فرمایند.
منتظر حضور گرم شما در این کنفرانس هستیم.

*فراخوان حضور در شانزدهمین جشنواره ملی روابط عمومی ایران
مطابق سنت ۱۵ ساله، موسسه کارگزار روابط عمومی، جوایز ارزشمند خود را به برندگان در سال ۱۳۹۷ اعطا می کند. در این جایزه سازمانها، شرکتها و افراد باید برای دریافت جایزه نامزد شده و فعالیتهای برجسته خودشان را در چارچوب مقررات اعلام شده تنظیم و ارسال کنند.

*تاریخ های مهم
آخرین مهلت ارسال اصل مقالات: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
آخرین مهلت ثبت نام نهایی:  ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
آخرین مهلت شرکت در شانزدهمین جشنواره ملی روابط عمومی ایران:  ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
روز برگزاری کنفرانس:  ۱۵ مهر ۱۳۹۷

*برای کسب اطلاعات بیشتر به کجا مراجعه کنیم؟
علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در بخش جشنواره و دریافت کاربرگ های ثبت نام و دیگر اطلاعات موردنیاز به نشانی اینترنتی زیر ذیل مراجعه کنند:
تلفن های دبیرخانه کنفرانس: ۷۷ ـ ۸۸۶۱۷۵۷۶- ۸۸۲۱۶۲۷۷
دورنگار: ۸۸۶۰۲۳۰۸
صندوق پیامک: ۳۰۰۰۷۱۵۳

وب سایت:
www.irancpr.ir
www.shara.ir

پست الکترونیک:
kargozar80@yahoo.com
info@iranpr.org