۲۰۰ نفر در روند احداث سد سیکان مشغول بکار شدند

علی اکبر شفیع زاده در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: سد سیکان با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی آبان ماه سال ۸۹ فعالیت آن آغاز شده و پس از سالها وقفه امسال کار عملیات اجرایی دوباره از سرگرفته شده است. وی گفت: در سال جاری ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این سد […]

علی اکبر شفیع زاده در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: سد سیکان با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی آبان ماه سال ۸۹ فعالیت آن آغاز شده و پس از سالها وقفه امسال کار عملیات اجرایی دوباره از سرگرفته شده است.
وی گفت: در سال جاری ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این سد اختصاص یافته است.
شفیع زاده با اشاره به اینکه یک هزار و ۷۰۰ میلیارد برای تکمیل این سد نیاز است، تاکید کرد: این سد طبق برنامه های طراحی شده باید در مدت چهار سال ساخته شود.
فرماندار دره شهر اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای فنی شهرستان در این سد مشغول به فعالیت می شوند.
شفیع زاده با اشاره به ظرفیت ها و اهداف این سد اظهار داشت: این سد با هدف تامین آب شرب شهرستان های دره شهر، آبدانان و بدره و تامین آب چهار هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان اجرایی می شود.
وی افزود: کنترل سیلاب های فصلی و توسعه گردشگری از دیگر اهداف اجرایی این سد است.
فرماندار دره شهر یادآور شد: این طرح سدسازی با مشخصات سد سنگ ریزه ای با هسته رسی، حجم مخزن ۲۱ میلیون متر مکعب و با ارتفاع ۷۰ متر از بستر رودخانه ساخته می شود.
شهرستان دره شهر با ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت و بیش از ۴۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۰ کیلومتری مرکز استان و در موقعیت جنوب شرقی استان ایلام قرار دارد./ایرنا