معلمان ابتدایی ایلام از دانش آموزان اول تا سوم تکلیف شب نخواهند

اسفندیار رستم زاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: بر این اساس ارایه هرگونه تکلیف و مشق شب از سوی معلمان به دانش آموزان اول تا سوم ابتدایی در سال تحصیلی جاری ممنوع و بجای آن تکالیف مهارت محور به این دانش آموزان داده شود. وی ادامه داد: سن شش […]

اسفندیار رستم زاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: بر این اساس ارایه هرگونه تکلیف و مشق شب از سوی معلمان به دانش آموزان اول تا سوم ابتدایی در سال تحصیلی جاری ممنوع و بجای آن تکالیف مهارت محور به این دانش آموزان داده شود.
وی ادامه داد: سن شش تا ۹ سالگی دوره رشد و شکوفایی هر فرد محسوب شده که از محیط خانواده به مدرسه راه پیدا کرده و این محیط باید توام با شادی و خلاقیت باشد که بتوان استعداد خود را بروز دهد.
وی با تقدیر از این اقدام وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: حذف مشق شب در دوره سه سال اول ابتدایی نقش مهمی در کاهش استرس و شناسایی استعدادهای دانش آموزان دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش ایلام گفت: علاوه بر این مدارس ابتدایی حق برگزاری آزمون های درسی خارج از مدرسه را برای دانش آموزان نداشته و این مساله نیز به مدارس ابتدایی استان اعلام شده است.
به گفته رستم زاد،همچنین معلمان ابتدایی کلیه مدارس استان حق استفاده از کتاب های کمک آموزشی را نداشته و استفاده از این کتاب ها در حین آموزش به دانش آموزان ممنوع است.
از مجموع دانش آموزان این استان که در سال تحصیلی ۹۸ – ۹۷ تحصیل می کنند ۵۰ هزار و ۷۸۴ نفر در دوره ابتدایی، ۲۳ هزار و ۳۵۲ نفر متوسطه اول، ۱۴ هزار و ۳۴۸ نفر متوسطه دوم رشته نظری، ۲ هزار و ۴۲۴ نفر متوسطه دوم رشته فنی و حرفه ای و ۲ هزار و ۶۲۵ نفر متوسطه دوم رشته کار و دانش هستند./ایرنا