نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
ممکن است چشم بر هم بزنید و ببینید که ساعتهاست برای خرید ملزومات ماهانه خانه، وقت خود را در فروشگاههای زنجیرهای سپری کردهاید. شاید پیش از این، تنها از دست رفتن زمان بود که شما را ناراحت می:رد اما امروز موضوع بر سر سلامتی شماست. با این تکنیکها، زمان چرخش در فروشگاهها را به حداقل […]
ممکن است چشم بر هم بزنید و ببینید که ساعتهاست برای خرید ملزومات ماهانه خانه، وقت خود را در فروشگاههای زنجیرهای سپری کردهاید. شاید پیش از این، تنها از دست رفتن زمان بود که شما را ناراحت می:رد اما امروز موضوع بر سر سلامتی شماست. با این تکنیکها، زمان چرخش در فروشگاهها را به حداقل برسانید و خود و دیگران را از احتمال انتقال ویروس کرونا در امان نگهدارید.
۱. باید بدانید که چه میخواهید
پیش از رفتن به فروشگاه لیستی از نیازهای خود تهیه کنید و تنها به دنبال آنها بگردید. تابلوهای تخفیف در گوشه گوشه فروشگاه یک تله بزرگ برای خرید بیشتر هستند. کاترین آلفورد، کارشناس بودجه میگوید: حتی افرادی که دارای لیست خرید هستند نیز میتوانند، با دیدن تابلوهای کاهش قیمت به راحتی متقاعد شوند. او توصیه می کند که قبل از خرید، بودجه مورد نظر برای این خرید را مشخص کنید تا بدانید کدام محصول را میتوانید خریداری کنید و از کدام یک باید عبور کنید. موضوع مهم این است که به لیست و بودجه خود متعهد باشید.
۲. لیست خود را سازماندهی کنید
لیست خود را به شکلی منظم سازماندهی کنید تا محصولات مورد نیازتان در دسته بندیهای اصلی خود مانند لبنیات، پروتئین و… قرار بگیرد. به طور معمول، محصولات در فروشگاهها بر اساس همین دسته بندیها در کنار هم قرار گرفتهاند و این کار به شما در انجام یک خرید سریع کمک میکند. با این کار شما دیگر دچار این احساس ناخوشایند نمیشوید که نیاز به محصولی دارید که پنج غرفه آنطرفتر بوده و از آن عبور کردهاید.
۳. به تنهایی خرید کنید
خرید با یک دوست ممکن است لذتبخشتر باشد، اما این مسئله ممکن است هدف شما از انجام یک خرید سریع را زیر سوال ببرد. براد هینز، نویسنده امور مالی توضیح میدهد که حضور افراد دیگر در کنار شما، احتمالاً زمان بیشتری را به روند تصمیمگیری شما اضافه میکنند. آنها به شما پیشنهادهایی خارج از لیست میدهند، شما را ملزم به حضور در کنار آنها برای خریدهایی میکنند که قرار نبوده وقتی برای آن بگذارید.
۴. همیشه به یک فروشگاه بروید
فروشگاههای زنجیرهای دیگر مانند فروشگاههای کوچک قدیمی نیستند که شما بتوانید با یک گردش سر، با کل فضا آشنا شوید. اینجا پر است از راهروهای تو در تو، غرفههای مختلف و تابلوها و علائمی که هر کدام حرفی برای گفتن دارند. اگر خریدهای خود را تنها از یک فروشگاه انجام دهید، دیگر لازم نیست زمانی را صرف گردش در محیط و آشنایی با فضا کنید.
۵. با کارمندان فروشگاه دوست شوید
آشنایی با کارمندان را از همان هفته اول آغاز کنید. اگر ارتباط خوبی با کارمندان فروشگاه داشته باشید، در روزهای شلوغ، لازم نیست سوال خود در مورد یک محصول را چندین بار تکرار کنید تا در نهایت آنها پاسختان را بدهند. کارمندان شما را در میان جمعیت میشناسند و در خرید وسایل مورد نیاز، شما را راهنمایی میکنند.
۶. اگر خرید بزرگ ندارید، سبد بزرگ نبرید
سبدها تمایل به سنگین شدن دارند. وقتی سبد خرید فضای زیادی دارد، احتمالاً شما در ذهن خود تلاش کنید تا آن را با محصولات مختلف پر کنید – حتی اگر در لیست شما نباشند. اگر تنها برای خرید چند محصول به فروشگاه رفتهاید از یک سبد کوچک برای خرید استفاده کنید.
۷. خود را به همان برندها متعهد کنید
میتوانید یک ساعت به گزینههای مختلف قفسه خیره شوید و با خود فکر کنید که برندهای متعددی برای انتخاب وجود دارند و این داستان تنها برای یک محصول نیست، فروشگاه پر است که محصولاتی مشابه با برندهای مختلف که زمان گذاشتن برای بررسی همه آنها، بسیار خسته کننده و وقتگیر است. شاید انتخاب همیشگی از یک برند کمی خستهکننده باشد اما شما را در انجام یک خرید سریع یاری میکند. جیمی نوواک، نویسنده کتاب «این حرف را بزن» می گوید: وفاداری به برند مهم است. وقتی میدانید که میخواهید کدام یک را بدست آورید، در وقت خود صرفهجویی میکنید.
۸. یک بار در ماه را صرف خریدهای بزرگ کنید
اگر این قانون را رعایت کنید و هر ماه یک خرید بزرگ داشته باشید، بقیه خریدهای شما سریعتر و همچنین ارزانتر خواهد بود. شویندهها، لوازم بهداشتی و محصولات فریزری از جمله وسایلی هستند که میتوانند در سبد خرید ماهانه قرار بگیرند و نیازی به خرید هفتگی آنها نباشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.