توسعه ورزش در نقاط شهری و روستایی از اولویت های ورزش استان است

ایشان افزود: از آغاز سال ۹۷ تاکنون ۲۶۴ ورزشکار به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شده اند که در مجموع ۶۰۴ مدال طلا، نقره و برنز توسط این افراد کسب شده است. حیدرزاد گفت: ۹۹ درصد هیات های ورزشی استان دارای خانه های تخصصی ورزش هستند و سرانه ورزشی در استان با افتتاح پروژه ها افزایش […]

ایشان افزود: از آغاز سال ۹۷ تاکنون ۲۶۴ ورزشکار به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شده اند که در مجموع ۶۰۴ مدال طلا، نقره و برنز توسط این افراد کسب شده است.
حیدرزاد گفت: ۹۹ درصد هیات های ورزشی استان دارای خانه های تخصصی ورزش هستند و سرانه ورزشی در استان با افتتاح پروژه ها افزایش یافته است.
وی ادامه داد: توجه به زیرساخت ها و توسعه ورزش در نقاط شهری و روستایی از جمله اولویت های ورزش استان است و در حال حاضر ۹۵ پروژه نیمه تمام در مناطق مختلف استان بویژه نقاط روستایی در دست اقدام است که بخش عمده ای از آنها تا پایان تیر ماه سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.
این مسئول خاطر نشان ساخت: ۳۰ پروژه زمین چمن مصنوعی و ۶ سالن چند منظوره در سطح استان نیمه اول سال ۹۸ به بهره برداری می رسند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان افزود: امسال در جشنواره استعداد یابی ۱۵ رشته ورزشی در اولویت شناسایی شد که سال آینده نیز ۱۳ رشته ورزشی دیگر در حوزه بانوان و آقایان افزوده می شود.
در ادامه محمد رضا تر دست معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان ایلام نیز، گفت: ۹ هزار و ۲۱ نفر در ۱۰ ماهه امسار زوج متقاضی دریافت وام ازدواج بوده که از این تعداد هشت هزار و ۲۰ نفر تسهیلات دریافت کرده اند.
تردست ادامه داد: ۸۲۰ زوج هم اکنون در انتظار دریافت وام ازدواج هستند و تاکنون ۲۳۰میلیارد ریال به متقاضیان دریافت تسهیلات پرداخت شده است.
در ادامه این نشست خبری سعید خسروی نژاد سرپرست هیات ورزش‌های همگانی ایلام بیان کرد: بیش از ۳۵۰ برنامه فرهنگی ورزشی در سطح استان از آغاز سال ۹۷ اجرا شده است و هم اکنون سه هزار و ۲۷۸نفر تحت پوشش بیمه سلامت هیات ورزش‌های همگانی استان ایلام قرار دارند و از این تعداد ۵۱۳ نفر آقا و سه هزار و ۲۷۸ نفر نیز خانم هستند.
خسروی نژاد افزود: بیش از سه هزار ورزشکار در رشته‌های مختلف زیر مجموعه هیات‌های همگانی شهرستان ایلام مشغول به فعالیت هستند.
سرپرست ورزش های همگانی گفت: همایش پیاده روی خانوادگی با حضور اقشار مختلف مردم در روز چهارشنبه ۲۲ اسفند ماه جاری در شهر ایلام برگزار می شود.