اقدامات پیشگیری از وقوع جرم توسط سامانه سجام انجام می گیرد

وی افزود: در این سامانه مردم تخلفات را با اسناد موجود گزارش داده و ما نیز موظف هستیم از طریق دستگاه‌های مربوط، پیگیر مشکلات شده تا از وقوع جرم در استان پیشگیری شود. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ادامه داد: سامانه”سجام” برای ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم در نظر […]

وی افزود: در این سامانه مردم تخلفات را با اسناد موجود گزارش داده و ما نیز موظف هستیم از طریق دستگاه‌های مربوط، پیگیر مشکلات شده تا از وقوع جرم در استان پیشگیری شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ادامه داد: سامانه”سجام” برای ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم در نظر گرفته شده است و اقدامات ستاد از طریق این سامانه انجام می شود.
وی گفت: مردم به عنوان صاحبان اصلی حق باید هزینه و تاوان جرم برای مجرمین را بالا برده و مانند سد محکم در مقابل قانون شکنان وظایف مسوولان را به آنان یادآور کنند.
بخشنده با بیان اینکه تاکنون ۲۰ گزارش از دیدبان پیشگیری ارسال شده است بیان داشت: گزارشاتی که از افراد دریافت می شود به صورت محرمانه و ناشناس در سیستم ما ثبت می شود و پس از تایید مسوولین هسته ای و استانی ما از طریق سامانه دولت گزارش ها را برای مطالبه‌گری به دستگاههای دیربط ارسال خواهد کرد.
وی اظهار داشت: بیشترین تعداد دیده بانی متعلق به شهرستان ایلام با ۳۳ هسته در سامانه تعریف شده که یک مورد از آن مخصوص اعضای حقوق دانان استان ایلام می باشد.
ستادهای پیشگیری و حفاظت اجتماعی» که سابقا در دادگستری ها از سال ٨٣ فعالیت می کردند، مجددا باز تاسیس شد، ولی با توجه به رویکرد جدید فعالیتش را از سال ٩۵ شروع کرد و آیین نامه و مسائل اجرایی آن ابلاغ شد.
متقاضیان دیده بان پیشگیری می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه جامع اطلاعات مردمی(سجام) به آدرسWWW.SAJAM.ADLIRAN.IR اطلاعات مردمی(سجام)
در چند بخش شامل اطلاعات سجلی، آدرس و تلفن‌ها، اطلاعات شغلی، اطلاعات تحصیلی و سایر فعالیت‌ها را در سایت فوق ثبت کنند».