توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور تحریم دشمنان را خنثی می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: تحریم‌های دشمنان برای ملت ایران کاری تکراری است، دشمن می‌خواهد یاس و نا امیدی را در کشور رواج دهد که با عنایت خداوند در مقابل همه مشکلات ایستاده و سر تسلیم فرود نخواهیم آورد. وی با تاکید […]

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: تحریم‌های دشمنان برای ملت ایران کاری تکراری است، دشمن می‌خواهد یاس و نا امیدی را در کشور رواج دهد که با عنایت خداوند در مقابل همه مشکلات ایستاده و سر تسلیم فرود نخواهیم آورد.
وی با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ظرفیت های خاص کشور افزود: ایران اسلامی با دارا هفت درصد از ذخائر جهان، موقعیت خاص میان غرب و شرق، بازار بزرگ ملی و منطقه ای و داشتن ۱۵ کشور همسایه با بیش از ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت می تواند نقش مهمی در حوزه های مختلف ایفا کند.
امام جمعه ایلام تاکید کرد: اگر ما از این ظرفیت ها و منابع خاص خدادای داخلی در تمامی حوزه ها بخصوص تجاری به بهترین نحو مطلوب استفاده کنیم می توانیم تحریم دشمن را خنثی و بی اثر جلوه دهیم.
حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری به عراق یادآور شد: سفر آقای روحانی با استقبال گسترده مقامات عراقی و مردم این کشور مواجه شد.
وی اضافه کرد: کشور ما با داشتن یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای اشتراکات قومی، فرهنگی زیادی است، ما می توانیم در بخش های مختلف بویژه در حوزه اقتصادی و با استفاده از پول ملی به جای دلار و یورو مبادلات تجاری با کشور عراق را بیش از پیش گسترش و سقف مبادلات را از ۱۲ میلیارد دلار به بیش از ۲۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.
امام جمعه ایلام همچنین به داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز استان ایلام با کشور عراق اشاره کرد و گفت: فرصت های خاصی پیش روی استان ایلام قرار دارد که انتظار می رود مسئولان استانی نهایت تلاش خود را برای بهره گیری بیشتر از این مزیت ها بکار گیرند چرا که کوتاهی در این خصوص باعث تبدیل فرصت ها به تهدید خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با تبریک فرا رسیدن سال جدید، افزود: در این ایام هزینه ها بسیار زیاد است کسانی که تمکن مالی بالایی دارند در روزهای پایانی سال یاری گر نیازمندان جامعه باشند تا آنان نیز بتوانند سال جدید را جشن بگیرند./ایرنا