فرمانده کل سپاه بار دیگر وارد مناطق سیل زده گلستان شد

سرلشگر محمدعلی جعفری در ابتدای این سفر وارد شهرستان سیل زده گمیشان شد و در جریان فعالیت های انجام شده سپاه در این منطقه قرار گرفت. فرمانده کل سپاه گفت که شتاب در ارایه خدمات و امداد رسانی مطلوب به سیل زدگان از اولویت‌ های مهم سپاه در این منطقه آسیب زده است. او گفت: […]

سرلشگر محمدعلی جعفری در ابتدای این سفر وارد شهرستان سیل زده گمیشان شد و در جریان فعالیت های انجام شده سپاه در این منطقه قرار گرفت.
فرمانده کل سپاه گفت که شتاب در ارایه خدمات و امداد رسانی مطلوب به سیل زدگان از اولویت‌ های مهم سپاه در این منطقه آسیب زده است.
او گفت: سپاه از زمان وقوع سیلاب با بسیج همه ظرفیت‌ ها و گسیل تجهیزات برای امدادرسانی و کمک به سیل‌ زدگان استان گلستان حضور داشته و با کمک گروه‌ های جهادی و مردمی و مسوولان برای تخلیه زودهنگام روستاها تلاش می کند.
نیروهای پایور، وظیفه، بسیجی و سپاه از سراسر کشور، تیپ های مردم پایه، یگان ۶۰ زرهی عمار یاسر، تیپ ۴۵ مهندسی جواد الائمه و سایر بخش ها در مناطق سیل زده گلستان حضور داشته و مشغول امدادرسانی هستند.
سپاه پاسداران همچنین در مناطق سیل زده گلستان اقدام به برپایی بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی صحرایی کرده و به طور متوسط روزانه به بیش از هفت هزار نفر خدمات ارایه می دهد.
سپاه با استفاده از ظرفیت واحدهای مهندسی، پشتیبانی، لجستیک و به کارگیری ماشین آلات و تجهیزات راه سازی و مهندسی مانند جرثقیل، کشنده، لودر، بلدوزر، پل کش و کامیونت اقدام به بازگشایی جاده ها، تخلیه خانه ها و نجات سیل‌زدگان گلستان کرده است.
در سفر نخست فرمانده کل سپاه به مناطق سیل ‌زده گلستان که ششم فروردین ۹۸ انجام گرفت، تصمیم هایی برای ایجاد پل موقت و بازگشایی معابر سیل‌زده اتخاذ شد.
هفت سپاه استانی به عنوان معین مناطق سیل‌ زده گلستان انتخاب شده و مسوولیت امور مهندسی زیرساختی نظیر پل، جاده و ترمیم آنها نیز به نیروی زمینی سپاه واگذار شده است./ایرنا