هلال احمر ایلام به ۲۳ حادثه برای مسافران نوروزی امداد رسانی کرد

حسین عارفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: طرح نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفند ماه پارسال آغاز شده که تاکنون متاسفانه یک نفر فوت، ۴۴ نفر مصدوم، ۱۷ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۱۲ نفر نیز به مراکز درمانی استان منتقل شدند. وی اظهار کرد: همچنین در این […]

حسین عارفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: طرح نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفند ماه پارسال آغاز شده که تاکنون متاسفانه یک نفر فوت، ۴۴ نفر مصدوم، ۱۷ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۱۲ نفر نیز به مراکز درمانی استان منتقل شدند.
وی اظهار کرد: همچنین در این مدت تعداد ۴۱ نفر از مسافران نوروزی در این استان به صورت اضطراری اسکان داده شدند.
مدیرعامل هلال احمر ایلام افزود: در طرح امداد و نجات نوروزی ۱۷ پایگاه امدادی و همچنین بالگرد این جمعیت که تیم های واکنش سریع هلال احمر را همراه خود دارد در محورهای ارتباطی استان دایر و تا ۱۶ فروردین ماه خدمات لازم را به مسافران نوروزی ارایه می کنند.
عارفی همچنین از بهره مندی بیش از سه هزار و ۳۰۰ مسافر از خدمات پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۹ نفر به پست های ثابت و ۷۷۲ نفر به پست های سیار این جمعیت مراجعه کرده اند.
عارفی ادامه داد: در این مدت بیش از سه هزار و ۳۰۰ مورد اقلام فرهنگی شامل نقشه راهنما، بروشور اطلاع رسان و سایر اقلام فرهنگی در بین مسافران توسط پست های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی هلال احمر استان توزیع شد.
وی اضافه کرد: ۶۰۶ نفر از مسافران استان نیز خدمات فضای دوستدار کودک، ۹۲۴ نفر خدمات کمپین بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)، ۷۱۷ نفر از ایستگاه های سلامت و ۴۰ نفر نیز خدمات خیمه نماز هلال احمر استان ایلام را دریافت کردند.
وی افزود: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از تاریخ ۲۸ اسفند ماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور توسط هلال احمر استان آغاز و به منظور خدمات رسانی مطلوب به مسافران استان ایلام، امکانات و تجهیزات لازم به کار گرفته شده است./ایرنا