نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
ژوبین علاقبند، جزئیاتی از چگونگی تخصیص بنزین به رانندگان این شرکت حمل و نقل اینترنتی خبر داد. وی گفت: از حدود هشت ماه قبل با مسئولان و وزارتخانههای ذیربط در خصوص بودجه بندی بنزین و ضرورت تخصیص بودجه برای تاکسیهای اینترنتی جلساتی را برگزار کردهایم. تقریبا تمام برنامهریزیهای مربوط به این اتفاق مهم انجام شده […]
ژوبین علاقبند، جزئیاتی از چگونگی تخصیص بنزین به رانندگان این شرکت حمل و نقل اینترنتی خبر داد. وی گفت: از حدود هشت ماه قبل با مسئولان و وزارتخانههای ذیربط در خصوص بودجه بندی بنزین و ضرورت تخصیص بودجه برای تاکسیهای اینترنتی جلساتی را برگزار کردهایم. تقریبا تمام برنامهریزیهای مربوط به این اتفاق مهم انجام شده است. مدیرعامل اسنپ با اشاره به اینکه مجلس، وزارت نیرو و دیگر سازمان های مرتبط به اهمیت اختصاص بودجه بنزین به تاکسیهای اینترنتی واقف هستند، گفت: در خصوص چگونگی اختصاص سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی هنوز هیچ چیزی صد درصد و قطعی نیست، اما بر اساس خبرها به تمامی خودروها ۶۰ لیتر بنزین تعلق خواهد گرفت و ظرف یک ماه آینده میزان تخصیص سهمیه بنزین مشخص میشود. علاقبند افزود: تاکسی های اینترنتی روزانه بیش از دو میلیون و ۲۰۰هزار سفر شهری را پوشش میدهند و معیشت بیش از ۷۵۰ هزار راننده در کل تاکسیهای اینترنتی در گرو سهمیهبندی سوخت قرار دارد، به همین دلیل نمیتوان از تخصیص سهمیه بنزین به این خانواده بزرگ و موثر چشمپوشی کرد. وی درباره پرداخت نقدی سهمیه بنزین گفت: با مشارکت وزارت نیرو، وزارت ارتباطات و تاکسیهای اینترنتی، سامانهای توسعه داده خواهد شد که تعداد سفرهای هر راننده و کیلومتری که در سفر طی کردهاند در آن قرار خواهد گرفت و بر مبنای پیمایش هر راننده به او سهمیه تعلق خواهد گرفت. میزان سهمیه برای هر راننده منحصر به فرد خواهد بود که به احتمال فراوان به صورت اعتبار بلاکشده به صورت مستقیم روی کارت بانکی رانندهها قرار خواهد گرفت. معمولا زمانی که تخصیص سهمیه به صورت نقدی اتفاق می افتد، امکان بروز تخلف نیز وجود دارد، علاقبند درباره مدل پیشنهادی تخصیص سهمیه به سامانههای هوشمند حملونقل گفت: قرار نیست که این سهمیه به طور مستقیم به هیچ سامانه هوشمند حملونقلی پرداخت شود و استارتاپها از آن هیچ سود شخصیای نمیبرند. در حقیقت سامانههای هوشمند حملونقل به وزارت نفت گزارش پیمایش رانندههای خود را ارائه میدهند و اعتبار سهمیه بر اساس سفرهای طی شده محاسبه و به حساب رانندهها واریز میشود. در نهایت نیز کمیتهای از اعضای وزارت ارتباطات، وزارت نیرو و تمامی مسئولان ذیربط تشکیل میشود، تا راستیآزمایی این سامانه را برعهده بگیرند و میزان تخلف را به صفر برسانند. در واقع این کار در راستای منافع عمومی جامعه و بالا نرفتن قیمتها و اثر تورمی آزادسازی نرخ بنزین صورت خواهد گرفت./ایرنا
این مطلب بدون برچسب می باشد.