حفظ استقلال حرفه ای ذیحسابان از شاخصه های ضروری مدیریت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماناسپهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام ˈ قدرت فیض اللهیˈ درپنجمین گردهمایی ذیحسابان دستگاههای اجرایی استان ایلام که با محوریت رعایت قوانین و مقررات مالی و محاسباتی برگزارشد اظهار داشت : پیگیری قوانین وبخشنامه ها می تواند ضمن کمک به اطلاع […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماناسپهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام ˈ قدرت فیض اللهیˈ درپنجمین گردهمایی ذیحسابان دستگاههای اجرایی استان ایلام که با محوریت رعایت قوانین و مقررات مالی و محاسباتی برگزارشد اظهار داشت : پیگیری قوانین وبخشنامه ها می تواند ضمن کمک به اطلاع ازاخبار ورویدادهای جاری اداره کل ،درافزایش آگاهی از قوانین و مقررات مالی به ذیحسابان کمک کند .
وی با اشاره به لزوم رعایت قوانین و مقررات مالی و محاسباتی توسط ذیحسابان، برهمکاری و ارائه مشاوره مالی ذیحسابان به روسای دستگاههای اجرایی تأکید کرد .
این نماینده وزیر در این نشست مواردی از آیین حرفه ای حسابداران را نیز به تفکیک تبیین کرد .
قدرت فیض اللهی در ادامه از برگزاری نشست هایی مشترک با مدیران کل دیوان محاسبات و بازرسی استان در خصوص بررسی مشکلات نظارتی و در راستای تعاملات و هم سویی با سایر دستگاه های نظارتی استان ایلام خبر داد و افزود : در جلسات بعدی ذیحسابان از این مدیران نیز جهت پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات ذیحسابان دعوت خواهد شد .
معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان، یکی از سیاست مالی دولت برای تامین منابع مالی طرح های عمرانی را انتشار اوراق اسناد خزانه اسلامی برشمرد و گفت: انتظار داریم دستگاه های اجرایی نسبت به جذب سریع این اسناد اقدام کنند.
سلمان کرمی افزود : تا کنون ۹۸ درصد اسناد خزانه در دستگاه هایی که ذیحساب دارند جذب شده و مابقی نیز مربوط به دستگاه هایی است که ذیحساب ندارند .
سلمان کرمی در این نشست به انجام انبارگردانی به صورت هر شش ماه یکبار در دستگاه، مسدود کردن حساب های سنتی ، نظارت ، آموزش و استفاده از سامانه های وزارت اقتصاد در دستگاه اجرایی و همچنین حضور منظم در جلسات ذیحسابان و… تاکید کرد .
در این جلسه جواد ابراهیمی ذیحساب اداره کل گمرکات استان در خصوص سامانه ستاد گفت : بیشتر دولت‌ها از گذشته تا امروز در موضوع شفافیت اقتصادی و جلوگیری از فساد خود را مقدم بر دیگر دولت‌ها می‌دانند و شاهد آن نیز شعار ایجاد شفافیت اقتصادی و ایجاد اتاق‌های شیشه‌ای برای نظارت بیشتر و بهتر بر تمامی بخش‌های اقتصادی است که بارها آن را شنیده‌ایم.
وی ادامه داد: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت سامانه ای است که دولت به منظور شفافیت در بخش خریدهای دولتی و برگزاری مناقصات و مزایده‌ها اقدام به آماده‌سازی زیرساخت‌های سامانه تدارکات الکترونیکی دولت یا ستاد کرده است .
ابراهیمی افزود :با تصویب هیات وزیران تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف شده اند که تمامی معاملات خود اعم از خرید، مناقصه و مزایده را در «سامانه تدارکات الکترونیکی دولت» به انجام برسانند و در صورتی که معامله‌ای خارج از این سامانه انجام شود دستگاه‌های اجرایی دچار تخلف قانونی خواهند شد.