اجازه نمی دهم سیاست‌زدگی وارد فضای نظام سلامت شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعید نمکی روز دوشنبه در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان های تابعه و مسئولان روابط عمومی ستادی گفت: اجازه ندهید که خدمت رسانی در وزارت بهداشت به سیاست زدگی آلوده شود. امروز، روز وحدت ملی است، همگی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعید نمکی روز دوشنبه در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان های تابعه و مسئولان روابط عمومی ستادی گفت: اجازه ندهید که خدمت رسانی در وزارت بهداشت به سیاست زدگی آلوده شود. امروز، روز وحدت ملی است، همگی باید زیر بیرق مقام معظم رهبری در راستای وحدمت ملی تلاش کنیم. بزرگترین آفت این مملکت، تفرق، انزوای گروهی و سیاسی است.

وی افزود: باید همگی متحد شویم چراکه دشمنان این مرز و بوم، با یکدیگر متحد شده اند و چنانچه در داخل کشور به دلیل اختلاف عقیده، منش و روش، دچار نزاع‌های گروهی شویم و روابط عمومی ها نیز در شیپور اختلافات بدمند، نتیجه ای جز تضعیف نظام به دست نمی آید.

نمکی گفت: بارها اعلام کرده ام که بنده وزیر بهداشت تمام مردمان این سرزمین از هر عقیده و مذهبی هستم.

هر خانه باید یک پایگاه سلامت باشد

وزیر بهداشت، بیماری‌های دیابت، سرطان ها، بیماری‌های عفونی، بهداشت روان و حوادث جاده ای را از معضلات نظام سلامت در شرایط حاضر کشور ارزیابی کرد و گفت: چنانچه نتوانیم سبک زندگی مردم را تغییر دهیم، برنامه‌های ما راه به جایی نمی برد. تغییر شیوه زندگی مردم، نیازمند روش های هنرمندانه در روابط عمومی ها است. شعار امسال ما «هر خانه یک پایگاه سلامت» است و باید در این راستا، برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: شعار وزارت بهداشت این است که هر خانه باید یک پایگاه سلامت باشد چون تا زمانی که سلامت را خانه محور و جامعه محور نکنیم، توفیقی نخواهیم داشت.

نمکی افزود: باید در هر خانواده، به یک نفر (مادر) به عنوان سلامتیار، آموزش‌های لازم ارتقای سلامت در حوزه پیشگیری و اقدامات اولیه درمانی و مسائل بازتوانی را ارائه دهیم.

وی افزود: به عنوان نمونه تعداد زیادی از بیمارانی که دچار سکته مغزی می شوند، در بخش‌های ویژه بیمارستان ها بستری می شوند در حالیکه آنها نیازی به اقدامات پزشکی خاص ندارند و تنها نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند./ایرنا