بارگذاری پرونده‌ها کتابخانه های ایلام تعمیر و تجهیز می شوند

مراد جلیلیان در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: از این مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساخت ۹کتابخانه اختصاص یافته که از سال ۹۴ عملیات ساخت آنها آغاز شده است. وی ادامه داد: ساخت این کتابخانه ها که در مناطق شهری و روستایی احداث شده اند بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی […]

مراد جلیلیان در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: از این مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساخت ۹کتابخانه اختصاص یافته که از سال ۹۴ عملیات ساخت آنها آغاز شده است.
وی ادامه داد: ساخت این کتابخانه ها که در مناطق شهری و روستایی احداث شده اند بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این امسال هفت میلیارد ریال اعتبار نیز برای تعمیر و تجهیز ۴۲ کتابخانه عمومی این استان اختصاص یافته است.
جلیلیان اظهار کرد: این اعتبار نیز صرف خرید تجهیزات کتابخانه های استان نظیر قفسه کتاب، میز، صندلی و غیره خواهد شد.
وی به طرح رف خوانی کتاب در کتابخانه های عمومی این استان اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح تمامی کتابهای کتابخانه ها ساماندهی خواهند شد.
وی گفت: همچنین اکنون طرح وجین کتاب ها در این اداره کل در حال اجراست که در قالب آن کتاب های فرسوده از این مراکز خارج و همچنین کتاب های بدون مخاطب نیز در کتابخانه ها جابجا و به دیگر مراکز مطالعه منتقل می شوند.
۲۶هزار ایلامی در ۵۲کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان ایلام عضویت دارند./ایرنا