نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی ریاستجمهوری، حجتالاسلام و المسلمین «حسن روحانی» در این پیوست حکم، از اوحدی خواسته است برنامههای تحت مدیریت خود را با توجه دقیق به جهتگیریها و اولویتهای پیوست حکم تنظیم و اجرایی کند. رییسجمهوری همچنین در این حکم تأکید کرده که سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است هر ۶ ماه یک […]
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی ریاستجمهوری، حجتالاسلام و المسلمین «حسن روحانی» در این پیوست حکم، از اوحدی خواسته است برنامههای تحت مدیریت خود را با توجه دقیق به جهتگیریها و اولویتهای پیوست حکم تنظیم و اجرایی کند.
رییسجمهوری همچنین در این حکم تأکید کرده که سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است هر ۶ ماه یک بار گزارش مقایسهای از پیشرفت و تحقق برنامه درباره اولویتهای ابلاغی را به دفتر رییسجمهوری ارائه کند تا عملکرد و چگونگی پیشرفت برنامهها ارزیابی شود.
متن حکم پیوست به این شرح است:
بسمالله الرحمن الرحیم
جناب آقای سعید اوحدی
معاون محترم رئیسجمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران
دولت دوازدهم، بر اساس برنامههایی که در دوران انتخابات ریاست جمهوری به مردم ارائه شده است و نیز مبتنی بر برنامه تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی در هنگام معرفی وزرا، رسالتی بس سنگین بر عهده دارد. این دولت باید بتواند طی دوره فعالیت خود، کشور عزیزمان ایران را از چالشهای بزرگ انباشته شده در طول چند دهه گذشته عبور داده و شرایط مساعدی را برای مقطع پایانی فعالیت خود در سال ۱۴۰۰ که مصادف با به پایان رسیدن قرن حاضر است، به وجود آورد.
محدودیت منابع و سایر محدودیتهای سیاسی، اداری، اجتماعی و فرهنگی از یک طرف و اسناد بالادستی شامل سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ایجاب میکند که هر سازمان بر اهداف مشخص و محدودی که از اولویت بالایی برخوردار هستند، متمرکز شود و علاوه بر پیشبرد امور جاری، اصلاحات ساختاری برای محقق ساختن برنامهها را در دستور کار خود قرار دهد.
لذا ضروری است جنابعالی برنامههای تحت مدیریت خود را با توجه دقیق به جهتگیریها و اولویتهای ذیل، تنظیم کرده و برنامههای اجرایی را به دفتر اینجانب ارائه کنید.
همچنین، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است هر ۶ ماه یک بار گزارش مقایسهای از پیشرفت و تحقق برنامه درباره اولویتهای ابلاغی را به دفتر رئیس جمهوری ارائه کند تا عملکرد و چگونگی پیشرفت برنامهها ارزیابی شود.
اولویتهای عمومی
۱. ارتقای سلامت نظام اداری، شفافیت مالی، بهبود دسترسی همگانی به اطلاعات، فراهم آوردن فرصت برابر، حفاظت از اموال و معیار قرار دادن قانون در همه امور.
۲. اعمال شایستهسالاری به عنوان تنها معیار انتخاب همکاران و مدیریت تعارض منافع در تصمیمگیریها، واگذاریها و انتصابات و استفاده از فراخوان عمومی و مصاحبه جهت انتخاب مدیران بلندپایه.
۳. ملاک قرار دادن «منشور حقوق شهروندی» به ویژه در حوزههای مرتبط با حقوق عمومی.
۴. توجه به حفاظت از محیط زیست در برنامهریزیها و سیاستگذاریها.
۵. اولویت واگذاری فعالیتها به مردم و فراهم آوردن زمینه مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی.
۶. توجه به رفع انحصارها و برقرار کردن فضای رقابتی در کنار تحت کنترل قرار دادن و قاعدهمند کردن حوزههای انحصاری.
۷- اعمال اولویت ویژه بر استقرار دولت الکترونیک در حوزه تحت مدیریت.
۸- به کارگیری هر چه بیشتر جوانان، زنان و شهروندانی از اقوام و مذاهب در سطوح مدیریتی و کارشناسی و پرهیز از به کارگیری خویشاوندان در مناصب دستگاههای متبوع
۹- اقدام جدی در راستای مبارزه با فساد اداری
۱۰- ابتکار عمل در نحوه و نوع فعالیت آن دستگاه برای مقابله با تحریمهای ظالمانه
۱۱- اهتمام به سفرهای استانی به منظور پاسخگویی مستقیم به نیازهای مردم
۱۲- دفاع از مواضع دولت و پاسخگویی به شبهاتی که در تریبونها، رسانهها و فضای مجازی نسبت به دستگاه متبوع یا دولت مطرح میشود.
۱۳- ارایه پیشنهاد و اجرای طرحهای سازنده نسبت به رفع مشکلات موجود و امیدآفرینی نسبت به آینده کشور.
۱۴- ارایه برنامه دستگاههای متبوع تا پایان دولت دوازدهم با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مورخ ۱۳۹۸.۵.۳۰ با اعضاء محترم هیأت دولت.
۱۵- همکاری جدی با ستاد ملی مدیریت مقابله با بیماری کرونا برای اجرای مصوبات آن ستاد در دستگاه متبوع.
اولویتهای تخصصی
۱- توسعه فرهنگ ایثار و مقاومت از طریق باز تعریف مفهوم ایثار متناسب با شرایط زندگی اجتماعی امروز و افزایش منزلت اجتماعی ایثارگران.
۲- ارتقاء مشارکت و حضور اجتماعی ایثارگران و خانوادههای شهدا و جانبازان.
۳- اصلاح نگرشها و جهتگیری برنامهریزیها و سیاستگذاریها بر مبنای جایگزینی رویکرد توانمندسازی جمعیت هدف به جای حامیپروری به نحوی که ایثارگران بتوانند با بهرهگیری از امتیازات قانونی به عنوان مولدین اقتصادی و کارآفرین فعال مطرح شوند.
۴- آسیبشناسی تعاملات و ارتباطات با جامعه هدف و تلاش برای افزایش اعتماد ایثارگران و گروههای تحت پوشش نسبت به بنیاد.
۵- بهبود نظام مدیریت منابع انسانی در جهت ارتقاء کارآمدی و بهرهوری و ایجاد توازن میان توانمندیها و ظرفیتهای نیروی انسانی با سیاستها، برنامهها و اهداف بنیاد.
۶- ساماندهی نظام پژوهشی و نیازسنجی به منظور شناسایی و رصد مستمر، دقیق و واقعبینانه نیازها، مسایل و مطالبات گروهها و جامعه تحت پوشش و بررسی میزان کارآیی و اثربخشی برنامهها و اقدامات بنیاد.
۷- تدوین نظام جامع ارزیابی تأثیر اجتماعی و فرهنگی سیاستها، برنامهها و اقدامات بنیاد.
۸- بازنگری و اصلاح نظام ارائه خدمات و تسهیلات به ایثارگران و خانوادههای ایشان متناسب با نیازهای نوظهور جمعیت هدف در گذر زمان.
۹- همکاری و تعامل با سایر نهادها و سازمانهای مرتبط به منظور سیاستگذاری و برنامهریزی در جهت مرتفع ساختن معضلات و موانع مالی پیش روی اجرای کامل قانون جامع خدمترسانی به ایثارگران.
۱۰- آسیبشناسی فرآیندهای تصمیمسازی و اصلاح نظام سیاستگذاری اقتصادی در جهت افزایش بازدهی و بهرهوری اقتصادی فعالیتها و بنگاههای اقتصادی تحت پوشش بنیاد.
۱۱- تعامل و همکاری با دستگاهها و مراجع تصمیمساز و اثرگذار برای مرتفع نمودن معضلات مربوط به عدم تطابق میان خدمات مورد نیاز جمعیتهای هدف و قوانین مربوط به بیمه.
۱۲- ارتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات و تسهیلات درمانی به ایثارگران و خانوادههای ایثارگر بر مبنای نیازهای جمعیت هدف و تسهیل فرآیندهای دسترسی ایشان به دارو و خدمات بهداشتی و درمانی.
۱۳- تلاش برای تبدیل ایثارگران به عنوان یکی از گروههای مرجع اجتماعی و فرهنگی برای تحقق شعار امید اجتماعی.
۱۴- اقدام و اعمال سریع در رابطه با اقشاری که با صلاحدید مقام معظم رهبری در حکم شهید محسوب میشوند.
۱۵- پایان دادن به تصدیگری در بخش اقتصاد و صرفاً نگهداری سهام برای بنیاد در بخشهای سودآور.
۱۶- واگذاری سهام شرکتها و بنگاههای اقتصادی تحت پوشش از طریق بازار سرمایه.
۱۷- پرداخت مطالبات جامعه ایثارگری از منابع داخلی بنیاد با هماهنگی نهادهای ذیربط.
۱۸- حفظ و حراست از سرمایه اجتماعی درون و برونسازمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران.
۱۹- تدوین دقیق شاخصهای عملکرد آن بنیاد و ارائه گزارشهای دقیق شش ماهه بر اساس آن.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران
این مطلب بدون برچسب می باشد.