کد خبر : 64830
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 20:58

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

مقابله هوشمند با تهاجم فرهنگی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است

مقابله هوشمند با تهاجم فرهنگی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است

  حجت الاسلام روح الله حریزاوی روز چهارشنبه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: مهمترین ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس اندیشه حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب عبارت از تبیین و ترویج اندیشه اسلام ناب محمدی است که با سایر برداشت های ناقص از اسلام تمایز دارد که این برداشت های ناقص در قالب

 

حجت الاسلام روح الله حریزاوی روز چهارشنبه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: مهمترین ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس اندیشه حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب عبارت از تبیین و ترویج اندیشه اسلام ناب محمدی است که با سایر برداشت های ناقص از اسلام تمایز دارد که این برداشت های ناقص در قالب واژه های اسلام آمریکایی، اسلام سکولار، اسلام سازشکار و اسلامی که نگاه جامع به زندگی مردم ندارد، قرار می گیرد.

وی افزود: اسلام ناب محمدی (ص) میراث انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) است و در پرتو نگرش جامع به همه نیازهای مادی و معنوی انسان و آبادسازی دنیا و آخرت شکل گرفته و در برابر طواغیت و مستکبران، ایستاده و جامعه را به قیام در راه خدا، مقاومت، استقامت و برپایی دین خدا در همه عرصه های زندگی دعوت می کند.

حریزاوی ادامه داد: ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه به رصد و مقابله هوشمند با تهاجم فرهنگی دشمن نیز منتهی می شود و در نگرش تحولی که در سازمان طی سه سال گذشته دنبال می شود، راهبری هوشمند زیست بوم فرهنگی تبلیغی به عنوان اولویت و رویکرد حاکم انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: ما فرهنگ را به مثابه یک زیست بوم و موجود زنده فعال و نه یک موجود ثابت و راکد منفعل می دانیم و تلاش می کنیم تمام عناصر موجود در این زیست بوم را به خوبی بشناسیم و نقش آنها را جدی بگیریم و از آنها بخواهیم که کنشگری فعال داشته باشند و برای حیات و کنش آنها ارزش بسیاری قائلیم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در تئوری راهبری هوشمند زیست بوم فرهنگی تبلیغی اساسا حکمرانی فرهنگی از تصدی گری که گاهی اوقات مشاهده می شود به تنظیم گری، تسهیل گری و هدایت گری ارتقاء پیدا می کند و تصدی فرهنگ و اندیشه جامعه بر عهده خود مردم قرار می گیرد و رهبران اجتماعی وظیفه هدایتگری را دارند و دستگاه های فرهنگی وظیفه تنظیم گری و تسهیل گری را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب گفت: از آنجا که پیشرفت، جان مایه گام دوم انقلاب است و نقش امید در پیشرفت از اهمیت بالایی برخوردار است، به طور طبیعی باید به نقش جوانان توجه کنیم که در سال های اخیر در این سازمان گسترده تبلیغی مورد توجه قرار گرفته است.

انتصاب حجت الاسلام روح الله حریزاوی

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی روز دوشنبه با صدور حکمی حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی را به‌ عنوان قائم مقام جدید این سازمان منصوب کرد.

در بخشی از متن این حکم آمده است: در هنگامه ضرورت خیزش تحولی نهضت تبلیغات اسلامی در گام دوم انقلاب سترگ و عزیزمان به سوی آفاق تمدنی و با تأکید اهمیت و منزلت بی‌بدیل جلوه‌های عریق و اصیل تبلیغ دین، جنابعالی را که آراسته به تقوا و دارای صلاحیت علمی و عملی و نیز سوابق مؤثر در مدیریت عالی فرهنگی و تبلیغی می‌باشید، به‌ عنوان قائم مقام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پهنه و گستره تبلیغ اصیل منصوب می‌کنم.

حریزاوی پیش از این معاون ارتباطات و راهبری استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی بود. مدیریت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور، معاون پاسخگویی به شبهات بسیج، فعالیت در حوزه شبکه‌سازی فرهنگی، تدریس در سطوح عالی فقه، اصول و فلسفه در حوزه علمیه قم و تهران و مؤسس بینشکده علم دینی از دیگر سوابق قائم مقام جدید سازمان تبلیغات اسلامی به‌شمار می‌رود.

محمدمهدی دادمان که تا تیر ماه سال گذشته قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بود با حکم حجت الاسلام محمد قمی به عنوان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی معرفی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.