استاندار ایلام: مردم استان از منابع نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنند

حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در جلسه شورای عالی مسکن که به صورت وبیناری به ریاست رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: بافت مرکز شهر ایلام یک بافت فرسوده و قدیمی است و تغییر این بافت نیازمند همه تعامل مدیران است. استاندار ایلام با بیان اینکه تسهیلات لازم برای بافت های فرسوده از جمله در […]

حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در جلسه شورای عالی مسکن که به صورت وبیناری به ریاست رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: بافت مرکز شهر ایلام یک بافت فرسوده و قدیمی است و تغییر این بافت نیازمند همه تعامل مدیران است.

استاندار ایلام با بیان اینکه تسهیلات لازم برای بافت های فرسوده از جمله در شهرستان ها ۳۰۰ میلیون تومان است، ادامه داد: مردم استان از این فرصت استفاده کنند و برای تغییر بافت شهری و همچنین برای بهره مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند.

بهرام نیا افزود: در راستای کاهش هزینه ها لازم است که زمین های مسکن ملی از زیرساخت های لازم بهره مند شوند و دستگاه های مربوطه در زمینه تامین زیرساخت های لازم پای کار باشند و موجب سهولت در اجرای روند پروژه های این طرح در استان باشند.

وی بیان کرد: واگذاری زمین های مازاد دستگاه های اجرایی برای تامین زمین طرح ملی نهضت مسکن یکی از اولویت های مدیران دستگاه های اجرایی باشد.

بهرام نیا افزود: در حال حاضر حدود ۹۰۳ هکتار زمین برای ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در استان نیاز است.

استاندار ایلام تاکید کرد: گشایش های جدیدی با دستور رییس جمهور صورت خواهد گرفت که نقش مهمی در راستای تسریع در روند اجرای پروژه های مسکن ملی دارد.

بهرام‌نیا ادامه داد: مدیران ما مدیران دغدغه مندی هستند که امید است در زمینه تامین زمین برای واحدهای مسکونی همه پای کار باشند.

وی تاکید کرد: بانک‌ها بهتر از گذشته در راستای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و شهری همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

استاندار ایلام افزود: صدور پروانه ساختمانی یک موضوع مهم است که شهرداری در این حوزه خوب عمل کرده اند که قابل تقدیر بوده و امید است این همکاری بیشتر گذشته باشد.

بهرام نیا با بیان اینکه استان ایلام در زمینه اقدامات لازم اجرایی برای از رتبه خوبی برخوردار است، گفت: مشارکت جمعی همه نهادها و دستگاه های اجرایی به صورت یک زنجیره هماهنگ در راستای طرح ملی نهضت مسکن لازم و ضروری است..

وی همچنین بر تسریع بر احداث مسکن در شهرستان های دهلران و مهران به صورت ویلایی هستند تاکید کرد./ایرنا