در سال ۹۷، نوزده میلیارد ریال صدقه توسط مردم استان پرداخت شده است + گزارش تصویری

رضایی اضافه کرد: بیش از ۷۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی این نهاد قرار دارند و نرخ رشد مددجویان این نهاد نسبت به جمعیت استان که تا پارسال هشت درصد بود امسال به بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است. وی افزود: تمامی صدقه‌ها و کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده، در همان استان هزینه می‌شود […]

رضایی اضافه کرد: بیش از ۷۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی این نهاد قرار دارند و نرخ رشد مددجویان این نهاد نسبت به جمعیت استان که تا پارسال هشت درصد بود امسال به بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: تمامی صدقه‌ها و کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده، در همان استان هزینه می‌شود و مردم استان در ۱۰ ماهه سال سالجاری ۱۹میلیارد ریال صدقه پرداخت کرده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: کمک‌های مردمی به جشن نیکوکاری و در سال۹۷، ۸۰ درصد رشد یافته در حالیکه رقم رشد کشوری ۵۰ درصد بوده است.
رضایی با اشاره به رشد ۱۲۴ درصدی پرداخت زکات در کشور گفت: از مجموع زکات جمع آوری شده ۸۲ درصد سهم فقرا و ۱۸ درصد نیز برای اجرای فعالیت‌های عمرانی هزینه شده است.
این مسئول خاطر نشان ساخت: اکنون سه هزار و ۲۱۴ یتیم زیر ۱۸ سال تحت پوشش این نهاد قرار دارند و این ایتام توسط بیش از ۱۰هزار خیر حمایت می‌شوند و از مجموع حامیان ۲۳ درصد بومی و مابقی غیر بومی بوده‌اند و هر کدام از این خیرین ماهانه بصورت میانگین دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به حساب ایتام واریز می‌کنند.
رضایی تاکید کرد: دو هزار و ۲۱۷ فرصت شغلی برای مددجویان در سال جاری انجام شده است و این اشتغالزایی فرصت از محل منابع بانکی و این نهاد با اعتبار ۴۶۱ میلیارد ریال برای مددجویان ایجاد شده است.
وی افزود: در طول ۴۰ سال گذشته در مجموع ۴۳ هزار و ۵۷۳ فرصت شغلی با سه هزار میلیارد ریال ایجاد شد و ۱۴ هزار خانوار نیز به خودکفایی رسیده‌اند و هزار و ۷۰ نوعروس با حمایت کمیته امداد راهی خانه بخت شدند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام در پایان گفت: ارایه سه هزار و ۲۳۲مورد خدمت مسکن به مددجویان انجام شده است و در سال ۹۷ سه هزار و ۲۳۲خدمت در حوزه مسکن شامل خرید، ساخت و تعمیر برای مددجویان انجام شده است.