“دانشگاه علوم پزشکی” و تزریق ” امید” در رگ های ضعیف ایلام

گروه رسانه ای ندای زاگرس – انسان تا هنگامی که به زندگی امیدوار است، دست از تلاش برنمی دارد و هنگامی که لرزه ای در رگ های امیدش بیفتد، نگران می شود و سراغ طبیب می رود. امروز دولت سیزدهم با رویکرد امیدافزایی، اعتبارات شاخصی را در بدنه ی علوم پزشکی ایلام تزریق کرده تا […]

گروه رسانه ای ندای زاگرس – انسان تا هنگامی که به زندگی امیدوار است، دست از تلاش برنمی دارد و هنگامی که لرزه ای در رگ های امیدش بیفتد، نگران می شود و سراغ طبیب می رود.
امروز دولت سیزدهم با رویکرد امیدافزایی، اعتبارات شاخصی را در بدنه ی علوم پزشکی ایلام تزریق کرده تا مدیریت توانمند و حاذق در کنار دیگر مسئولان همراه بتوانند دردی از دردهای بسیار ایلام و مردمان رنج کشیده اش دوا کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اکنون حامل این امید است تا آلام ایلام را التیام بخشد.
دکتر هدایت حیدری زاده در گفتگو با گروه رسانه ای ندای زاگرس در راستای اشاعه فعالیت های امیدبخش این دانشگاه به بهره برداری از بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی رازی بعد از ۱۲ سال اشاره کرد و افزود: از ساختمان دانشکده پزشکی هم امسال بهره برداری به عمل آمد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در ادامه با بیان بهره برداری از اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره)شهر ایلام با ظرفیت ۶۸ تخت خاطرنشان کرد: بهره برداری از ۴ تخت PICU(تخت ویژه اطفال)در بخش اطفال بیمارستان امام خمینی( ره) شهر ایلام هم از جمله اقدامات این دانشگاه به شمار می رود.

این مسئول از راه اندازی بخش سی تی اسکن بیمارستان امام رضا (ع) ایوان سخن به میان آورد و افزود:
در راستای تجهیز بیمارستان امام علی(ع) سرابله هم یک دستگاه سی تی اسکن خریداری شد.

حیدری زاده به راه اندازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهر ایلام اشاره کرد و افزود: از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان می توان از راه اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال سیروان نام برد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه به بیان تکمیل و تجهیز و راه اندازی یک مرکز سطح ۳ ناباروری در شهر ایلام و یک مرکز سطح ۲ ناباروری در شهرستان دره شهر پرداخت.

ایشان به بهره برداری از ۵ مرکز بهداشتی درمانی و ۴ خانه بهداشت در سطح استان هم اشاره کرد.

حیدری زاده در مورد راه اندازی مرکز رشد و نوآوری و موافقت و تاسیس ۳ مجتمع آموزش عالی در شهرستانهای آبدانان، دهلران، دره شهر و جذب دانشجو از بهمن ماه ۱۴۰۱ در رشته های پرستاری و بهداشت عمومی هم سخن گفت.

موافقت با تاسیس مجتمع آموزش عالی در شهرستان ایوان و بین المللی کردن دانشگاه و جذب دانشجویان خارجی در رشته پزشکی و دندانپزشکی از کشورهای همسایه از دیگر بیاناتی بود که ایشان در زمینه فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی استان ذکر کردند.

این مسئول، ارتقاء علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در نظام رتبه بندی جهانی سایمگو در سال۲۰۲۲ در جایگاه ۶۸۷ با ارتقاء ۶۸ پله ای را یک موفقیت بزرگ عنوان کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در ادامه گفت: ورود به رتبه بندی تایمز (۶۰۰-۵۰۱) در بین دانشگاه های علوم پزشکی جهان و ورود به رتبه بندی تایمز (۸۰۰-۶۰۱) در بین تمام دانشگاه های جهان از جمله افتخارات بزرگ دانشگاه محسوب می شوند.

حیدری زاده در ادامه با اشاره به کسب مقام اول کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه در سطح کشور اضافه کرد: کسب ۹ رتبه برتر کشوری در جشنواره قرآن و عترت(هدهد) و ۷ رتبه برتر کشوری در جشنواره سیمرغ توسط اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان نشان دهنده ی بزرگی و افتخارآفرینی و امیدافزایی نخبگان این دانشگاه است.

ایشان به راه اندازی سالن ورزشی چندمنظوره شهدای مدافع سلامت در پردیس۲ با ۱۲۰۰ متر زیر بنا اشاره کرد و افزود: کل بدهی در حوزه دارو و مقیمی و ماندگاری پزشکان به مبلغ ۹۸ میلیارد تومان هم پرداخت شده است.

حیدری زاده از دیگر اقدامات این دانشگاه در دولت امید به تبدیل وضعیت و جذب نیرو به تعداد ۱۴۰۰ نفر، استخدام پیمانی ۴۲ بهورز، استخدام پیمانی ۳۲ نفر پزشک و پرستار، استخدام و جذب ۷۰ نفر نیروی حفاظت فیزیکی و خدماتی از طریق شرکت آوای سلامت و ساخت فیلم مستند”سلامت در سفر اربعین” در خصوص به تصویر کشیدن ارائه خدمات حوزه های مختلف دانشگاه به زائرین اربعین حسینی اشاره‌کرد.

بهره برداری از ۲ ساختمان پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵، افتتاح ۴ پایگاه جدید اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ و رونمایی از اولین اورژانس موتوری و دومین اتوبوس آمبولانس در سطح استان از دیگر اقدامات ذکر شده توسط سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام بود.

حیدری زاد در پایان با بیان این که ساختمان ۶ واحدی متخصصان در شهرستان دهلران احداث شده، از تکمیل ساخت ۲۴ واحد منازل متخصصین ایلام، ساخت و تجهیز مرکز فوریتهای پزشکی و درمانی پایانه مرزی مهران، ساخت و راه اندازی کتابخانه مرکزی دانشگاه، بیمارستان ۶۴ تختخوابی در حال احداث شهرستان ملکشاهی با پیشرفت۸۷ درصد و آغاز ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان بدره با پیشرفت ۲۰ درصد سخن به میان آورد.

#پیشرفت_ایران
#پیشرفت_ایلام
#جام_امید
#گروه_رسانه_ای_ندای_زاگرس