۲۶ هزار مسافر نوروزی از بیستون بازدید کردند

صامت اجرایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما، به استقبال گسترده گردشگران از نوروزگاه محوطه جهانی بیستون اشاره کرد و افزود: این نوروزگاه از ابتدای سال در محوطه میراث جهانی در قالب اجرای آیین های سنتی که بخشی از جشنواره کرمانشاه پایتخت نوروز ایران بود، برگزار شد. او با اشاره به بازدید […]

صامت اجرایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما، به استقبال گسترده گردشگران از نوروزگاه محوطه جهانی بیستون اشاره کرد و افزود: این نوروزگاه از ابتدای سال در محوطه میراث جهانی در قالب اجرای آیین های سنتی که بخشی از جشنواره کرمانشاه پایتخت نوروز ایران بود، برگزار شد.
او با اشاره به بازدید ۲۶ هزار و ۸۰۹ مسافر نوروزی و گردشگر داخلی و خارجی تا پایان روز هفتم فروردین ۹۸، اظهار داشت: باوجود نزولات جوی در چند روز گذشته، حضور گسترده مسافران نوروزی در میراث جهانی بیستون و بازدید از کتیبه داریوش چشمگیر بوده است.
مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون همچنین به برپایی نمایشگاه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: غرفه ها و سیاه چادر عرضه صنایع دستی، سوغات، آش ها و شیرینی های محلی در محوطه جهانی بیستون برپا شده است.
اجرایی خاطرنشان کرد: یکی از اقدام های انجام شده در داخل محوطه بیستون استفاده از اسب و کالسکه برای جابجایی مسافران نوروزی بود که استقبال خوبی هم از آن به شده است.
بیش از ۱۵۰ اثر تاریخی در بخش بیستون وجود دارد که سنگ نوشته و سنگ نگاره داریوش هخامنشی با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سال قدمت مهمترین آن است.
شهر بیستون در ۳۰ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.
استان کرمانشاه بیش از چهار هزار اثر تاریخی دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ اثر در فهرست آثار ملی و یک اثر (کتیبه بیستون) در فهرست آثار جهانی ثبت شده است./ایرنا