نواختن زنگ مجلس در مدارس ایلام/ هشت هزار دانش آموز ایلامی رأی اولی هستند

هشت هزار دانش‌آموز ایلامی به عنوان رأی اولی، امسال اولین تجربه خود را برای شرکت در انتخابات ثبت خواهند کرد. “علی درویشی” روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: امروز ساعت ۹:۳۰ زنگ مجلس در سطح مدارس این استان با حضور پرشور دانش‌آموزان و رأی اولی‌ها به مناسبت هفته امور […]

هشت هزار دانش‌آموز ایلامی به عنوان رأی اولی، امسال اولین تجربه خود را برای شرکت در انتخابات ثبت خواهند کرد.

“علی درویشی” روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: امروز ساعت ۹:۳۰ زنگ مجلس در سطح مدارس این استان با حضور پرشور دانش‌آموزان و رأی اولی‌ها به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی نواخته می‌شود.

وی با بیان اینکه آیین نمادین نواخته شدن زنگ مجلس در دبیرستان لقمان شهر ایلام با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان برگزار خواهد شد، افزود: هدف از اجرای این برنامه ایجاد شور و نشاط و آشنایی دانش آموزان با اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی در کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه تمام بسترهای لازم و فضاهای آموزشی استان در راستای برگزار انتخاباتی باشکوه در اختیار ستاد انتخابات استان قرار گرفته است، ابراز کرد: برگزاری جشن‌های تکلیف سیاسی در سطح مدارس استان از دیگر برنامه‌های اجرایی در سطح مدارس استان در راستای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در بین دانش‌ آموزان بوده است.

درویشی با تاکید بر نقش رأی اولی‌ها در راستای افزایش مشارکت خانواده‌ها در انتخابات پیش رو، یادآور شد: به طور قطع در یازدهم اسفندماه دانش آموزان، رأی اولی‌ها و خانواده‌های آن حضوری باشکوه در پای صندوق‌های رأی خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی برنامه‌های متنوعی از جمله دیدار دانش‌آموزان با خانواده‌های معزز شهدا، ویژه برنامه‌همایش مربیان پرورشی، برنامه های فرهنگی و هنری در مدارس و حضور کارشناسان مذهبی و پرروشی در سطح مدارس استان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه ایلام(شمال استان) و دهلران(جنوب استان) است.

حوزه انتخابیه ایلام(شمال استان) شامل شهرستان های ایلام، مهران، ملکشاهی، ایوان، چرداول، سیروان، هلیلان و چوار است.

حوزه انتخابیه دهلران( جنوب استان) نیز شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است./ایرنا