مراجعه بیش از ۸۵ هزار نفر به بیمارستان‌های ایلام

۸۵ هزار ۳۶۴ نفر از شروع طرح سلامت نوروزی تاکنون به بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه مراجعه کردند که در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات ارائه شد. “هدایت حیدری زاده” روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: طرح سلامت نوروزی در استان ایلام از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ شروع شده و تا ۱۸ فروردین […]

۸۵ هزار ۳۶۴ نفر از شروع طرح سلامت نوروزی تاکنون به بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه مراجعه کردند که در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات ارائه شد.

“هدایت حیدری زاده” روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: طرح سلامت نوروزی در استان ایلام از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ شروع شده و تا ۱۸ فروردین ماه جاری ادامه دارد که تاکنون ۷۸ هزار و ۹۰۱ نفر درمان سرپایی و ترخیص و همچنین چهار هزار و ۳۴ نفر در اورژانس بستری شدند.

وی افزود: در بخش بستری در بخش‌های عمومی یک‌هزار و ۸۴۲ نفر، بستری‌های ویژه ۵۴۶ نفر و عمل جراحی در بیمارستان‌ها ۵۲۱ مورد در طرح سلامت نوروزی در استان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام یادآور شد: در حوزه اقدامات معاونت غذا و دارو نیز در این ایام ۷۸ هزار و ۲۳۸ نسخه سرپایی، هفت هزار و ۶۹۷ نسخه بستری، هزار و ۲۴۱ مورد پاسخگویی، و ۱۱۲ مورد نظارت و بازرسی انجام شده است.

حیدری زاده بیان کرد: از ۲۴ اسفند ماه و همزمان با اجرای طرح سلامت نوروزی، در اورژانس پیش بیمارستانی، بیش از هفت هزار تماس برقرار و یک‌هزار و ۵۹۶ بار اعزام آمبولانس‌ صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و ۴۲۲ نفر در حوادث غیرترافیکی و ۴۱۲ نفر نیز در حوادث ترافیکی مصدوم شده‌اند که هزار و ۱۸۳ مورد اعزام به مراکز درمانی انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام استان ایلام خاطرنشان کرد: اورژانس استان ایلام با ۴۸ پایگاه شهری و جاده‌ای و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در ایام نوروز در آمادگی کامل به سر می‌برند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان ایلام یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ۹۳۲ نفر بازدید از جاذبه‌های استان در بازه زمانی ۲۳ اسفند تا ۱۳ فروردین ثبت شد./ایرنا