استان ایلام در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) به سوگ نشست

ایلام – استان ایلام در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت امام صادق(ع) با برپایی دسته های عزاداری و حضور در مجالس عزا، غرق در ماتم و سوگ بود.

دانلود فیلم

به گزارش ایرنا، امروز کوچه های و خیابان های شهر ایلام و سایر نقاط این استان، غرق در ماتم و عزای پیشوای خود، حضرت امام صادق(ع) بود، کوچه ها و معابر و میادین مزین به نام صادق آل محمد(ع) بود، مساجد و تکایا سیاه پوش و رخت عزا بر تن مردمان دیار آلامتو بود، دیاری که گذرگاه زوار اربعین و مردمانش خادم زائران کوی دوست هستند.

مردم شهر ایلام هم‌زمان با سالروز شهادت امام‌ جعفرصادق(ع) با به راه انداختن دسته‌های سینه‌زنی در رثای شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت سوگواری کردند.
در این مراسم که با حضور هیات‌های مذهبی و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام و حرکت از پیاده راه طالقانی در مرکز این شهر به سمت مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، علم های عزا به نشانه ماتم بر شانه های ماتم زده عزاداران بر افراشته بود و فریاد بر می آوردند که

ای ششم پیشوای اهل ولا

خلق را رهبری به دین هدی

پای تا سر خدا نمایی تو

هم ز سر تا به پای صدق و صفا

در این آیین، اقشار مختلف مردم، پیر و جوان، زن و مرد و بزرگ و کوچک، مدیران ادارات، روحانیون، فرماندهان نظامی و انتظامی حضور داشتند و چه جلوه هایی از دلدادگی به اهل بیت(ع) جلوه گر شد، اشک هایی که به یاد بقیع در چشم ها جاری و زلال دل را راهی مدینه می کرد.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌ ” اله نور کریمی‌تبار” نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، “حسن بهرام‌نیا” استاندار ایلام، اقشار مختلف مردم و مدیران دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان حضور داشتند و در ماتم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بر سر و سینه زدند و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی کردند و مردم ولایی و همیشه در صحنه ایلام، بار دیگر عشق و محبت خود را به اهل بیت(ع) به نمایش گذاشتند.

یادواره شهدای محله شهیده “ربابه کمالی و محله صفاری” با آیین تشییع پیکر مطهر سردار شهید “محمد شفیع فیضی زاده” شهید تازه تفحص شده بعد از ۴۱ سال،همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور حجت الاسلام” کریمی تبار” نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه ایلام و آحاد مردم ولایت مدار ایلام نیز برگزار شد.

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در حسینیه حضرت زینب کبری(س) دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با سخنرانی حجت الاسلام” حسینی نیا” و مداحی حجت الاسلام ” علی حسنی” نیز در حال برگزاری است.

همچنین آیین سوگواری دوستداران اهل بیت (ع) و هیاتهای مذهبی و با شرکت هزاران نفر از مردم در مساجد با نوحه خوانی و مدیحه سرایی طی دیروز و امروز برگزار شد.
محافل عزاداری شهادت امام‌جعفر صادق (ع) در شهرستانهای مهران، دهلران، بدره، دره شهر، آبدانان، ملکشاهی، سیروان، ‌چرداول، هلیلان و ایوان در حال برگزاری است./ایرنا