۱۰ هزار بیمار خاص ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند

ایلام – مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: ۱۰ هزار بیمار خاص در این استان تحت پوشش و مشمول حمایت‌های بیمه سلامت هستند.

نورالدین رحیمی روز چهارشنبه در گفت وگویی اظهار داشت: بودجه اختصاصی به صندوق بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر در سال جاری از ۷۰ هزار میلیارد ریال به ۹۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ۱۰ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان ایلام مشمول حمایت این صندوق و اداره کل بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با بیان اینکه مراجعه بیماران خاص در ایلام به مراکز درمانی ۶۱ هزار مرتبه بوده است، یادآور شد: بیش از ۵۳۰ میلیارد ریال بابت حمایت از بیماران خاص توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

رحیمی با بیان اینکه ۱۰۷ بیماری خاص مشمول حمایت‌های این صندوق است، گفت: یکی از خدمات ارزشمند در این دولت تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج است که در گذشته تنها چهار بیماری، تالاسمی، دیالیز، ام اس و بیماری خاص حمایت می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه در این دولت ۲۷ بسته خدمتی برای بیماران خاص تعریف شده است، افزود: بر این اساس وقتی بیماری به مراکز درمانی مراجعه می‌کند هزینه درمان رایگان بوده و در بحث ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب العلاج نیز حمایت‌های ۱۰۰ درصدی در رابطه با این بیماران انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمه سلامت به دنبال ارتقای خدمات برای افراد تحت پوشش است به طوری که در استان ۴۵۰مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان است./ایرنا