پیرجهان: امیدوارم به سهمیه المپیک برسم/ فدراسیون دوومیدانی به ورزشکارانش اهمیت می‌دهد

تهران- ملی‌پوش دو ۸۰۰ متر بامانع گفت: انعقاد تفاهم‌نامه فدراسیون با دوومیدانی‌کارانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، واقعا حرکت خوبی بود. در این چند سال هرگز چنین اقدامی ندیده بودیم و این حرکت سبب شد تا ورزشکار صاحب ارزش شود؛ چرا که به او اهمیت داده می‌شود.

مهدی پیرجهان در گفت‌وگو با ما درباره انعقاد تفاهم‌نامه فدراسیون دوومیدانی با دوومیدانی‌کاران المپیکی، اظهار داشت: انعقاد تفاهم‌نامه فدراسیون با دوومیدانی‌کارانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، واقعا حرکت خوبی بود. در این چند سال هرگز چنین اقدامی ندیده بودیم و این حرکت سبب شد تا ورزشکار صاحب ارزش شود؛ چرا که به او اهمیت داده می‌شود. باید از حسین مطیعی و پژمان معتمدی برای انعقاد این قرارداد تشکر کنم. در این تفاهم‌نامه به عنوان ورزشکار المپیکی از ما حمایت کرده‌اند.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه مسابقاتی که باید برای کسب سهمیه در آن شرکت کنم، مشخص شده است. در اولین مسابقات به رقابت‌های دایموند لیگ قطر می‌روم که امتیازی ندارد و برای استارت مسابقات است. پس از آن در تورهای قاره‌ای سنگال، نیجریه و چین که سطح ب هستند، شرکت می‌کنم.

دونده ۸۰۰ متر بامانع ادامه داد: بعد از آن در مسابقات غرب آسیا عراق، رقابت‌های کازانف قزاقستان و قهرمانی کشور ایران شرکت می‌کنم. تاریخ برگزاری این مسابقات بسیار نزدیک است و باید با جدیت این رقابت‌ها را برای رسیدن به سهمیه المپیک پیگیری کنم.

وی اضافه کرد: قراردادم با مربی‌ام تا آبانماه است و در این مدت که مسابقه دادم در سه رقابت صفر امتیازی شرکت کردم و در واقع آن رقابت‌ها تاثیری در رنکینگ المپیکم نداشت و پس از مسابقات قطر امتیازات من برای المپیک حساب می‌شود و در حال حاضر دارای رنکینگ ۴۹ جهان هستم و امیدوارم به سهمیه برسم.

دونده ۸۰۰ متر بامانع گفت: در حال حاضر چون در تهران حرف و حدیث بود شرایط تمرینی مساعدی نداشتم و می‌خواستم به دور از حاشیه باشم به همین دلیل به تبریز محل زندگی خودم بازگشتم تا تمریناتم را فعلا اینجا ادامه دهم. در هر صورت شرایط اردو در تهران فراهم نبود./ایرنا