کره شمالی با آزمایش موشکی برای آمریکا خط و نشان می‌کشد

این خبرگزاری روسی در ادامه این تحلیل اضافه کرد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با بازدید از تأسیسات نظامی و آزمایش موشکی اخیر به واشنگتن پیام داد که وی با این نوع از مذاکرات هرگز خواهان خلع برنامه سلاح های هسته‌ای خویش نیست. «کیم دونگ یوپ»، استاد مطالعات شرق در دانشگاه کیوانل سئول می‌گوید، […]

این خبرگزاری روسی در ادامه این تحلیل اضافه کرد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با بازدید از تأسیسات نظامی و آزمایش موشکی اخیر به واشنگتن پیام داد که وی با این نوع از مذاکرات هرگز خواهان خلع برنامه سلاح های هسته‌ای خویش نیست.
«کیم دونگ یوپ»، استاد مطالعات شرق در دانشگاه کیوانل سئول می‌گوید، سلاح هدایت شده تاکتیکی که در روز پنجشنبه توسط کره شمالی شلیک شد دارای یک کلاهک قدرتمند و یک سیستم ویژه برای کنترل پرواز است که در طی عملیات از طریق روش‌های مختلف شلیک مورد آزمایش قرار گرفته است.
«دونگ یوپ» در پاسخ به علت افشای آزمایش موشک توسط کره شمالی گفت، بدون شک پیونگ‌یانگ با اطلاع رسانی در مورد این خبر خواسته تا مقاومت و انعطاف پذیری خود در برابر تحریم‌های بین‌الملل و آمریکا نشان دهد و بگوید که دولت کره شمالی همچنان به مسیر سابق خود در تسلیحات نظامی ادامه می‌دهد.
به گفته استاد دانشگاه سئول، این آزمایش موشکی دارای پیامی برای مردم و ارتش این کشور نیز بوده است.
به دنبال آزمایش موشکی کره شمالی، وزارت دفاع آمریکا تأکید کرد آزمایشی که از سوی کره شمالی انجام گرفته مربوط به یک سلاح نظامی است؛ اما مرتبط با موشک بالستیک نیست.
«پاتریک شاناهان» وزیر دفاع آمریکا نیز گفت:آزمایش انجام شده است اما می‌خواهم بگویم که این آزمایش مربوط به موشک بالستیک نیست.
خبرگزاری رویترز در خصوص آزمایش تسلیحاتی کره شمالی در گزارشی نوشت این سلاح کوتاه برد بیشتر تاکتیکی تا استراتژیک است .
این آزمایش موشکی نخستین اقدام کره شمالی بعد از نشست رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ که در ۲۸ فوریه در شهر هانوی ویتنام برگزار شد، علنی می‌شود.
نشست اخیر سران کشورهای کره شمالی و آمریکا بدون هیچ گونه توافقی در مورد محو سلاح‌های هسته‌ای به پایان رسید.
پیونگ‌یانگ به‌منظور رسیدن به توافق صلح با ایالات متحده و کره جنوبی به مدت یک سال است که آزمایش سلاح از جمله سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک را به حالت تعلیق در آورده است./ایرنا