۳۵۰ هزار نفر از جمعیت استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند

وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت استان گفت: سالانه دو میلیون و ۱۰۰ هزار بار مراجعه بیمه شده های تحت پوشش در استان داریم. ایشان درادامه گفت: سازمان بیمه سلامت با استفاده از آزمون وسع‌سنجی به افراد تحت پوشش دفترچه می‌دهد. وی خاطر نشان ساخت: ابتدا افراد در […]

وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت استان گفت: سالانه دو میلیون و ۱۰۰ هزار بار مراجعه بیمه شده های تحت پوشش در استان داریم.

ایشان درادامه گفت: سازمان بیمه سلامت با استفاده از آزمون وسع‌سنجی به افراد تحت پوشش دفترچه می‌دهد.

وی خاطر نشان ساخت: ابتدا افراد در دهک‌های سطح یک تا ده قرار داده می شوند و در ادامه افراد جزو دهک یک تا سه اقشار کم‌درآمد جامعه محسوب شده و دفترچه و خدمات رایگان دریافت مینمایند و افراد دهک چهار، پنجاه درصد حق بیمه را می پردازند و افراد دهک پنج به بالا باید حق بیمه را به‌صورت کامل پرداخت کنند.

دکتر رحیمی ادامه داد: ۷۶ درصد از بیمه شده های استان ایلام به صورت رایگان بیمه شده اند و طبق بند الف ماده ۷۰ برنامه ششم توسعه، سازمان بیمه سلامت ملزم به بیمه اجباری همه افراد جامعه است.
ایشان تاکید داشت: در این راستا با اجرای آیین نامه ارزیابی وضعیت تمام افراد محروم و کم درآمد که در دهک های پایین جامعه قرار دارند توسط دولت بصورت رایگان بیمه می شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: طرح نسخه نویسی الکترونیکی هم در استان و هم شهرستان آغاز شده است که این کار مزایای بسیاری را برای بیماران به دنبال دارد به گونه ای که بیماران با ارائه کد ملی به مراکز بهداشتی می روند و دیگر نیازی به دفترچه درمانی نخواهد بود.

رحیمی اضافه کرد: در راستای استقرار راهنمایی های بالینی، دستوالعملی توسط وزارت بهداشت تدوین شده که از درمان سلیقه‌ای توسط پزشکان، ایجاد خطا و صرف هزینه فراوان جلوگیری می‌کند

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: خانواده های زندانیانی که دارای مشکل هستند نیز می توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده نمایند./ماناسپهر