استیضاح، ترامپ را جسورتر می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی ماناسپهر (www.manasepehr.ir) این نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت استیضاح ترامپ شانس او را برای انتخاب مجدد افزایش خواهد داد. وی گفت: انتخاب دوباره ترامپ و قدرت گرفتن دوباره جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا «آسیبی ماندگار بر آمریکا» واردخواهد کرد. این نماینده دموکرات کنگره آمریکا که از منتقدان صریح الهجه حزب […]

پایگاه خبری تحلیلی ماناسپهر (www.manasepehr.ir)

این نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت استیضاح ترامپ شانس او را برای انتخاب مجدد افزایش خواهد داد.

وی گفت: انتخاب دوباره ترامپ و قدرت گرفتن دوباره جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا «آسیبی ماندگار بر آمریکا» واردخواهد کرد.

این نماینده دموکرات کنگره آمریکا که از منتقدان صریح الهجه حزب خود نیز هست، تنها نماینده ای بود که به استیضاح رای نداد و با انتقادهای شدیدی مواجه شد.

گابارد در گفت وگو با ای بی سی نیوز گفت رای او به معنای «تصمیم به بی طرفی» نبوده است.

گابارد در آستانه رای گیری درباره استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا بیانیه ای صادر کرد که در آن آمده بود ترامپ اهداف سیاسی شخصی خود را به منافع امنیتی ترجیح می دهد.

گابارد همچنین از منتقدان «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا است که از ارسال مفاد استیضاح به سنای آمریکا خودداری می کند. پلوسی گفته منتظر می ماند تا سنا که بیشتر اعضای آن را جمهوریخواهان تشکیل می دهند درباره جزییات محاکمه ترامپ و عمدتا درباره حضور شاهدان تصمیم گیری کند.

نماینده دمکرات هاوایی پیش تر در دفاع از رای ممتنع خود گفته بود: من نمی‌توانم منصفانه به استیضاح رای مخالف بدهم، چراکه معتقدم رئیس جمهوری ترامپ مرتکب اشتباه شده است. همینطور نمی‌توانم منصفانه رای موافق به استیضاح بدهم، چراکه برکنار کردن رئیس جمهوری مستقر نباید از طریق یک فرایند جناحی صورت گیرد.

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه استیضاح ترامپ را شامل دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در تحقیقات کنگره» با اکثریت آرا تصویب کرد.

ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، سومین رئیس قوه مجریه این کشور است که به صورت رسمی هدف استیضاح قرار می‌گیرد. تاکنون هیچ یک از رییسان جمهوری آمریکا از طریق استیضاح از مقام خود برکنار نشده‌اند.
ترامپ متهم است که از طریق گروکشی کمک چندمیلیون دلاری مصوب کنگره به اوکراین و دیدار با رییس جمهوری این کشور در ازای تحقیقات علیه بایدن، مرتکب «سوء استفاده از قدرت» و از طریق جلوگیری از دسترسی اعضای مجلس نمایندگان به اسناد و کارکنان کاخ سفید، مرتکب «کارشکنی در تحقیقات کنگره» شده است.

پس از تصویب قطعنامه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، این قطعنامه به مجلس سنای این کشور ارسال می‌شود تا نشست هایی شبیه به محاکمه برای ترامپ تشکیل شود./ایرنا