معامله قرن توطئه و خیانت بود

پایگاه خبری تحلیلی ماناسپهر (www.manasepehr.ir)    آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز عبادی – سیاسی تهران در مصلای امام خمینی (ره) افزود: مردم از شاه می ترسیدند امام آمد بیدارشان کرد قیام کردند دنبال امام به راه افتادند شهید دادند زندان رفتند ایستادند در نتیجه شاه به زباله دادن تاریخ پیوست و آقا […]

پایگاه خبری تحلیلی ماناسپهر (www.manasepehr.ir)   

آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز عبادی – سیاسی تهران در مصلای امام خمینی (ره) افزود: مردم از شاه می ترسیدند امام آمد بیدارشان کرد قیام کردند دنبال امام به راه افتادند شهید دادند زندان رفتند ایستادند در نتیجه شاه به زباله دادن تاریخ پیوست و آقا شدند اگر بخواهیم آقا باشیم باید راه امام (ره) را ادامه بدیم پیروی از ولایت فقیه را ادامه بدهیم.

موحدی کرمانی اظهار داشت: ولایت باورمان باشد که رمز عزت ما ولایت است دقت کنید امام بزرگوار رهبر معظم انقلاب چطور بینی آمریکا را به خاک مالیدند چطور ابهت آمریکا را شکست دادند قدرتی که مقابل آمریکا ایستاد، قدرت اسلام بود.

وی خاطر نشان کرد: قدرتی که مقابل آمریکا ایستاد ایران بود یعنی اسلام بود آمریکا یک توطئه دیگری دارد باز هم بینی اش به خاک مالیده خواهد شد و شکست و خوار می شود اسم را معامله قرن گذاشته است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: نگو معامله قرن بگو رسوایی قرن، بگو ذلت قرن، بگو خیانت قرن، معامله قرن، کدام معامله قرن، خود جنایتکاران نشستید اسراییل و چند کشورهای عربی خود فروخته و ذلیل شده در مقابل آمریکا تصمیمی گرفتید لعنت خدا بر شما و بر تصمیم تان.

موحدی کرمانی تاکید کرد: آزاده های دنیا همه داد زدند که این چه طرح خطرناکی است محمود عباس می گوید این ها قدس را فروختند قدس که فروختنی نیست این معامله نبود توطئه بود خیانت بود ملت فلسطین این را رد خواهند کرد و برای پایان دادن به این مبارزه جدی خواهند کرد.

وی ادامه داد: ما توطئه گری ها و اشغال گری های را خنثی می کنیم و برای تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شریف و مرزهای ۱۹۶۷ ادامه خواهیم داد ما تروریسم نیستیم بلکه اهل مبارزه با تروریسم هستیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: حزب الله لبنان می گوید معامله قرن گام بسیار خطرناکی است که پیامدهای بسیار بدی برای آینده منطقه و ملت های آن خواهد داشت این معامله ننگ حاصل تبانی و خیانت شماری از سازمان های عربی است دولت شیطانی آمریکا پس از ۱۰ سال حمایت از دشمن اشغالگر و قتل عام و تجاوز امروز تلاش خود را برای از بین بردن حقوق ملت فلسطین معطوف کرده است.

موحدی کرمانی افزود: هیچ توطئه، معامله و خیانتی نمی تواند حقوق فلسطینی های را در اراضی خودشان پایمال کند.

وی اظهار داشت: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می گوید این طرح یک کابوس برای منطقه است قدم گذاشتن به سوی یک فاجعه است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: این طرح را آمریکا و رژیم صهیونیستی اعطا کرد و خواستار کنار گذاشتن سلاح مقاومت شده است.

موحدی کرمانی تاکید کرد: وزیر امور خارجه قطر می گوید صلح بدون حفاظت از حقوق فلسطینیان از طریق تشکیل یک کشور مستقل در مزرهای ۱۹۶۷ قابل دستیابی نیست اینها سخنان برخی از این آقایون است در مورد طرح خائنانه نه معامله قرن بلکه رسوایی قرن خیانت قرن ظلم قرن.

وی تصریح کرد: آمریکا هر روز ننگ جدیدی می آفرینی و جنایت جدیدی مرتکب می شوی این آروز را به گور خواهی برد و هم اکنون مشت های گره کرده آزادهی خواهان به متوجه است همه می گویند مرگ بر آمریکا.

تشییع پیکر شهید سلیمانی یک معجزه بود

آیت الله موحدی کرمانی تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی را یک معجزه دانست و افزود: این شهید چه کرد که مردم این طور ریختند و تشییع کردند. این را باید تحلیل کرد. تحلیلگران باید در این مورد کتاب بنویسند.

وی با طرح این سوال که شهید سلیمانی چه طور دل مردم را به دست آورد، اظهار داشت: دل ها با کی هست؟ دل های مردم با کی هست؟ دشمن کی هستند؟ هر کس خدمت کند، هر کس از عدالت حمایت کند، هر کس به داد مظلوم برسد، هر کس نیکی کند، مردم دوستش دارند. شهید سلیمانی این صفات را در حد اعلا داشت.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی شیعیان را نجات داد، داعشی‌ها را هم نابود کرد.

موحدی کرمانی تاکید کرد: ولو شهید سلیمانی که شهید شده اما روح شهید سلیمانی آمریکا را رها نمی کند.

به افراد صالح رای بدهید

وی خطاب به مسوولان گفت: مسوولان کاری بکنید مردم شما را دوست بدارند به فکر مردم باشید. در غم مردم باشید. در فکر فقرا باشید. در فکر مستضعفان باشید تا مردم شما را دوست داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: مردم بیدار باشید همین طور یک لیستی را نگاه نکنید از این خوش مان می آید رای بدهیم و از آن خوش مان نمی آید رای ندهیم. این نشد این دینداری نشد، روز قیامت باید جواب بدهیم، رای را به کی دادیم. آیا این آدم می خواهد خدمت بکند یا می خواهد جیب خود را پر کند.

موحدی کرمانی اظهار داشت: ببینید نامزد انتخابات می خواهد خدمت کند یا اقوام خود را در پست ها جا بدهد؟ البته وظیفه شورای نگهبان این است که دقت کند افراد صالح نامزد بشوند. مردم به صالحان رای بدهند. اگر در این زمینه شورای نگهبان کوتاه بیاید او به مردم جفا کرده افرادی را باید تایید کند که شایستگی دارند به مجلس بروند.

وی خاطر نشان کرد: به وعده ها توجه کنید. افرادی که می خواهند به مجلس بروند، مدام وعده می دهند، ببینید راست می گوید، انسان متدینی هست یا نه؟ شعار می دهند، شعارها را گوش ندهید، ما از شعار های دروغین خسته شدیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در شناخت افراد دقت کنید. اگر خودتان می توانید بشناسید، رای بدهید اگر نمی شناسید، افرادی که به آنها اعتماد دارید از آن ها سوال کنید. این افراد چطور آدمی هستند، لیستی هم رای ندهید یکی یکی بشناسید چهار انسان متدین و دیندار انتخاب کنید.

حضور حداکثری در انتخابات به کشور امنیت می دهد

موحدی کرمانی گفت: در صحنه انتخابات شرکت کنید این میدان جنگ است آمریکا چشم دوخته ببیند که مردم متحد هستند یا نیستند. خدا نکند ببینیم که عده کمی در انتخابات شرکت کردند، از هر کسی گله دارید، همه را برای رضای خدا کنار بگذارید و بروید سر صندوق های رای حضور اکثری داشته باشید. این حضور حداکثری به کشور امنیت می دهد و ضربه ای به دشمن است و دشمن را مایوس می کند.

وی به انتخاب شوندگان در انتخابات هم اشاره کرد و افزود: بدانید صندلی مجلس چهار سال امانت است. باید جواب بدهید هر رایی که در مجلس می دهید باید جواب بدهید که درست دادید یا نه باید جواب بدهید.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: هر طرح یا لایحه که به مجلس ارایه می شود آیا این طرح را می پسندید آیا مشکل مردم را حل می کند رای بدهید حل نمی کند رای ندهید.

موحدی کرمانی خاطر نشان کرد: تمام سعی شما این باشد که قوانین منطبق با اسلام باشد چون اسلام سعادت و آخرت ما را تامین می کند اسلامی باشید از مرجع خودتان مشورت بگیرید آیا این قوانین اسلامی هست یا نه اگر مطمئن شدید منطبق با قوانین اسلامی است رای بدهید.

وی تاکید کرد: در تصویب قوانین دقت کنید تحقیق کنید این لایحه یا طرح خوب است یا نه. قوانینی را وضع کنید که ازدواج جوانان را تسهیل کند.

خفقان در دوران شاه در حد اعلا بود

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه نخست نیز با بیان این که دهه مبارک فجر را تبریک عرض می کنم، گفت: خدای بزرگ روح امام (ره) بزرگوار را با رسول الله محشور کند خدمتی عظیم این امام بزرگوار در مرحله اول به کشور ایران و در مرحله دوم به جهان اسلام کرد.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: شما را به تقوا سفارش می کنم و در این مقطع حساس تقوا آن است که زحمات امام را به هدر ندهیم و تلاش های امام (ره) را ارج نهیم.

وی تاکید کرد: امام (ره) زمانی قیام کرد که وضع کشور بسیار وضع بدی داشت از بدی همین بس که کشور ایران در اختیار آمریکا بود. فرهنگ، اقتصاد، نظام، نیروهای مسلح، دانشگاه ها، مدارس و مسوولان کشور همه تحت نظارت آمریکا بودند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: شخص رییس جمهوری آمریکا خود در ایران نبود ولی کسی را به عنوان مشاور شاه به ایران فرستاد و به شاه گفت هر چی مشاور گفت اگر رضایت ما را می خواهید باید بگویید چشم و او دستور می داد شاه بدبخت هم اجرا می کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: آنان را که دوران شاه را به یاد دارند می دانند چه وضعی داشتیم خفقان در حد اعلا بود کسی جرات نمی کرد اسم امام (ره) را ببرد و فتوای امام (ره) را نقل کند.

وی تصریح کرد: بی دلیل نبود که زندان های شاه از آزادی هان، علما و بزرگان پر بود./ایرنا